آذربایجان و روسیه همکاریهای ترانزیتی را گسترش می دهند

به گزارش شیوا مارکت، باکو - خبرنگاران - یادداشت تفاهم همکاری آذربایجان و روسیه برای استفاده حداکثری از ظرفیت های ترانزیتی منطقه از جمله دالان شمال -جنوب با حضور جاویدقربان اف رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان و اولگ بلوزیوروف رئیس هیات اداری راه آهن روسیه در باکو امضاء شد.

آذربایجان و روسیه همکاریهای ترانزیتی را گسترش می دهند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان ، طرفین در خصوص گسترش همکاریها با هدف افزایش ظرفیت های حمل و نقل ترانزیتی دو کشور در قالب دالان بین المللی شمال -جنوب برای انتقال محموله ها در جهت ایران - جمهوری آذربایجان - روسیه - اروپا و بالعکس ، استفاده از خط ریلی باکو - تفلیس -قارص و افزایش حمل و نقل در جهت روسیه - آذربایجان - ترکیه به توافق رسیدند.

جذب محموله های بیشتر برای حمل و نقل کانتینری در دالان بین المللی شمال - جنوب از جمله توافقات حاصله میان شرکت های راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه بود.

براساس این گزارش ، با توجه به وجود شرایط مناسب برای افزایش حمل و نقل ترانزیتی در دالان بین المللی شمال - جنوب ، فعالیت هماهنگ شده دو کشور برای تکمیل زیر ساختهای ریلی با هدف افزایش ظرفیت های حمل و نقل گذرگاه سامور - یالاما در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه پیش بینی شده است.

یادداشت تفاهم امضا شده میان شرکت های راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه همچنین شامل همکاری برای توسعه دیگر جهتهای حمل و نقل در منطقه و نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای حمل و نقل ترانزیتی و فعالیت هماهنگ شده دو شرکت در این حوزه می باشد .

رییس هیات اداری شرکت راه آهن روسیه امروز /دوشنبه/ در سفر به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز دیدار کرد .

خاورم ** 337**1211

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5676

به "آذربایجان و روسیه همکاریهای ترانزیتی را گسترش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان و روسیه همکاریهای ترانزیتی را گسترش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید