آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اوایل روز آدینه (به وقت پکن) دولت چین یک لایحه قانونی پیشنهاد داد که علاوه بر اِعمال تغییرات در کمیته انتخاباتی که رهبر این شهر را برمی گزیند، به این کمیته برای معرفی نامزدهایی برای کرسی های مجلس قانونگذاری اختیارات جدیدی اعطا می نماید.

آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود به این لایحه واکنش نشان داد و در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که ایالات متحده تجاوز مداوم چین به نهادهای دموکراتیک در هنگ کنگ را محکوم می نماید.

پرایس اقدامات پکن را حمله مستقیم به خودمختاری، آزادی ها و روندهای دموکراتیک در هنگ کنگ خواند و گفت که تدابیر موردنظر پکن به طرز چشمگیری نهادهای دموکراتیک در هنگ کنگ را تضعیف می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به صراحت گفت که واشنگتن با متحدان و شرکای خود همکاری می نماید تا یکصدا سوء رفتار ادعایی چین با اقلیت مسلمانان اویغور در سین کیانگ و اقدامات به زعم وی سرکوبگرانه پکن در هنگ کنگ را محکوم نمایند.

لازم به ذکر است دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا با در پیش دریافت موضع رئیس جمهور پیشین این کشور در قبال چین کرد که ایالات متحده باید برای تحمیل هزینه ها بر پکن به دلیل ارتکاب ادعایی چین به نسل کشی در سین کیانگ، تدابیر سرکوبگرانه در هنگ کنگ و تهدید تایوان آماده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28637

به "آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باردیگر پکن را به نقضِ خودمختاری هنگ گنگ متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید