اختصاص 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی در آمریکا

به گزارش شیوا مارکت، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا دیروز از تخصیص 1.9 میلیارد دلار بودجه برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی شرکت چینی هواوی اطلاع داد که عمدتا در منطقه ها روستایی این کشور نصب شده اند.

اختصاص 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت آمریکا میخواهد به بهانه نگرانی از حفظ امنیت ملی، تجهیزات مخابراتی که به وسیله شرکت های مختلف چینی در بخش های روستایی نصب شده اند را حذف کند. تا پیش از این به دلیل عدم سودآوری مالی قابل توجه و هزینه های بالا، شرکت های مخابراتی بزرگ آمریکایی تمایلی به فعالیت به در منطقه ها دورافتاده و روستایی نداشتند.

برنامه یادشده که در ماه جولای نهایی شد، از 29 اکتبر 2021 تا 14 ژانویه سال 2022 اجرایی خواهد شد. کمیسیون فدرال آمریکا سال گذشته هواوی و زد تی ای را تهدیدات امنیت ملی شبکه های مخابراتی توصیف کرد، در نتیجه شرکت های آمریکایی حق استفاده از بودجه 8.3 میلیارد دلاری دولتی برای خرید تجهیزات مخابراتی چینی را از دست دادند.

این مبالغ قبلا به شرکت هایی پرداخت می شد که 2 میلیون یا کمتر مشتری داشتند، اما حالا این رقم به 10 میلیون مشتری یا کمتر تغییر یافته است. بر اساس برآوردهای کمیسیون فدرال آمریکا در سپتامبر سال 2020 هزینه حذف و جایگزینی تجهیزات هواوی و زد تی ای از شبکه های مخابراتی محلی ایالات متحده 1.837 میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29636

به "اختصاص 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید