ادامه بحران مدیریتی در بارسلونا با حمله نامزد ریاست باشگاه به بارتومئو، فونت: داریم به سمت ورشکستگی می رویم

به گزارش شیوا مارکت، یکی از اعضای باشگاه بارسلونا که نامزد انتخابات ریاست این باشگاه شده است، شرایط اقتصادی آبی و اناری ها را به خاطر شرایط به وجود آمده خطرناک می داند.

ادامه بحران مدیریتی در بارسلونا با حمله نامزد ریاست باشگاه به بارتومئو، فونت: داریم به سمت ورشکستگی می رویم

به گزارش خبرنگاران، ویکتور فونت، یکی از اعضای باشگاه بارسلونا که برای دوره بعدی انتخابات ریاست این باشگاه نامزد شده است، سیاست های مدیریت فعلی این باشگاه را زیر سؤال برده و هشدار داده است که با ادامه شرایط فعلی آبی و اناری ها ورشکست و دچار فرسایش روانی خواهند شد.

فونت که پیش از این از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات ریاست باشگاه و کنترل امور در نوکمپ خبر داده است، در نامه ای سرگشاده به دیگر اعضای باشگاه بارسلونا و رسانه ها، یک ارزیابی نگران کننده داشته و به آنها نسبت به خطرات بحرانی که در پشت صحنه، قهرمان فصل گذشته لالیگا را تهدید می نماید، هشدار داده است.

نقدها از عملکرد مدیران فعلی باشگاه بارسلونا در یک هفته اخیر که شش تن از اعضای هیئت مدیره باشگاه به خاطر اختلاف نظر با بارتومئو استعفا کردند، شدت گرفته است. یکی از این شش نفر نایب رئیس باشگاه امیلی روساد بود که به شیوه ای طعنه آمیز ادعا کرد در باشگاه یک نفر به دخل باشگاه دست می زند. اشاره او به اقدام جنجالی اخیر رئیس باشگاه بارسلونا برای عقد قراردادی یک میلیون یورویی با یک شرکت رسانه ای برای دفاع از بارتومئو در فضای مجازی و مثبت جلوه دادن عملکرد او بود.

اکنون فونت هم به صف منتقدان شرایط فعلی باشگاه بارسلونا پیوسته است تا اختلاف و چنددستگی در فاز مدیریتی این باشگاه بیش از پیش نمایان گردد.

در نامه او آمده است: اکنون مدتی است که گروه ما به اعضا در خصوص پیشروی باشگاه بارسلونا به سمت یک طوفان تمام عیار هشدار می دهد و به همین دلیل ضروری است که باشگاه به سمت اجرای طرح هایی مانند جایگزینی بهترین نسل فوتبالیست های تاریخ، احداث و سرمایه گذاری در پروژه توسعه اسپای بارسا (احداث استادیوم جدید) و رقابت با شرکت های دارای منابع مالی نامحدود حرکت کند. تمام این موارد هم باید با نگه داشتن مالکیت باشگاه در دستان اعضا و حفظ ظرفیت های باشگاه در حوزه های فوتبالی و غیرفوتبالی صورت بگیرد. اگر خطراتی که پیش از این باشگاه را تهدید می کردند عظیم بودند اکنون آنها غول آسا هستند. ما در بحبوحه بحران شیوع یک بیماری واگیردار هستیم که کره زمین را فلج نموده است و قطعاً آثار آن را هم در تمام قدم های زندگی مان از جمله ورزش احساس خواهیم کرد، اما امروز ما نمی توانیم چیزی را درباره آینده پیش بینی کنیم.

در ادامه نامه فونت خاطر نشان شده است: به همین شیوه، ماه هاست که ما شاهد یک تنش شرم آور در رفتارهای سازمانی باشگاه هستیم که در خصوص آخر آن سبب مغفول واقع شدن جدیت مورد قبلی بوده ایم، یک فرآیند که در روزهای اخیر به طرح یکسری اتهامات، توبیخ های شدید برای اعضای هیئت مدیره و در نهایت استعفای ناگهانی شش تن از آنها منتهی شده است. در حالی که تنها اولویت ما باید خروج از بحران باشد، ریاست باشگاه از ایجاد مدلی جدید برای هیئت مدیره خبر می دهد تا خودش در موضع قدرت بماند. چیزی که الان در معرض خطر دارد، کل باشگاه بارسلوناست. البته این مسائل چیزهایی نیستند که این اواخر شکل گرفته باشند. ما نظیر چنین شرایطی را با محکوم شدن باشگاه در پرونده خرید نیمار، اختلافات علنی که میان کارمندان و بازیکنان باشگاه با عوامل اجرایی و مدیران و بعد هم ماجرای استفاده از شبکه های اجتماعی برای دفاع از مدیریت که به نظر می رسد این رسوایی هم تأیید خواهد شد، تجربه نموده ایم.

فونت در بخش پایانی نامه خود به بارتومئو کنایه زده و درباره آینده باشگاه هشدار داده است. او نوشته است: اکنون بیاید یک سیاست ورزشی اشتباه را هم به مسائل مان اضافه کنیم و با از هم پاشیدن هیئت مدیره در حالی که درآمدهای باشگاه به خاطر شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشته است، خودمان را در معرض ورشکستگی مالی و فرسایش روانی که البته باشگاه با آن خو گرفته است، قرار دهیم. بازی دیگر تمام است.

فونت و دستیارانش در ابتدای ماه جاری بر آمادگی گروه شان برای یاری به بارتومئو برای حل مسائل باشگاه در ایام بحران کرونا و تشکیل یک جبهه مشترک تأکید نموده بودند، اما ظاهراً ناکامی اش در جلب نظر ریاست باشگاه سبب شده که حالا موضع متفاوتی نسبت به او اتخاذ کند.

بارتومئو تا سال 2021 رئیس باشگاه بارسلوناست و با توجه به اینکه دو دوره ریاست این باشگاه را بر عهده داشته دیگر نمی تواند در دوره بعدی انتخابات شرکت کند. با این حال با توجه به شرایط بحرانی باشگاه، اعضای هیئت مدیره باشگاه خواستار برگزاری زودتر این انتخابات شدند، هرچند بارتومئو ملزم به انجام چنین کاری نیست.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18662

به "ادامه بحران مدیریتی در بارسلونا با حمله نامزد ریاست باشگاه به بارتومئو، فونت: داریم به سمت ورشکستگی می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بحران مدیریتی در بارسلونا با حمله نامزد ریاست باشگاه به بارتومئو، فونت: داریم به سمت ورشکستگی می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید