از آبان مدارس در بعضی از نقاط کشور حضوری است، تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه می شوند

به گزارش شیوا مارکت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به این که برنامه خوبی برای واکسیناسیون معلمان در حال انجام است، امیدواریم تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور به ویژه معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه شوند و دانشجویان هم بتوانند واکسن خود را دریافت نمایند. در چنین شرایطی آمادگی و ایمنی نسبی فراهم خواهد شد.

از آبان مدارس در بعضی از نقاط کشور حضوری است، تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه می شوند

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: شرایط کشور در بیماری کرونا به طوری شده است که تمام محاسبات را به هم ریخته است از این رو قطعا سلامت دانش آموزان و دانشجویان برای ما در اولویت است.

وی با بیان اینکه اهمیت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورتی است که نمی توان از آن غفلت کرد، ادامه داد: مدتی است که مدارس و دانشگاه های ما آموزش حضوری نداشتند. شرایط کرونایی باعث شده تا آموزش های ما به صورت مجازی دنبال گردد. از این رو در پی ایجاد محیطی هستیم که به سلامت دانش آموزان و دانشجویان لطمه وارد نکند و قطعا در صورت حصول چنین شرایطی بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را خواهیم داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به این که برنامه خوبی برای واکسیناسیون معلمان در حال انجام است، امیدواریم تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور به ویژه معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه شوند و دانشجویان هم بتوانند واکسن خود را دریافت نمایند. در چنین شرایطی آمادگی و ایمنی نسبی فراهم خواهد شد.

اسماعیلی تاکید نمود: از اوایل مهرماه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت، اما به معنای حضور دانش آموزان از اول مهرماه در سرکلاس درس نیست. با توجه به تدابیر ستاد ملی کرونا و در نظر گرفتن همه جوانب در اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه تحت پروتکل ها و الگوی خاصی شاهد حضور دانش آموزان در بعضی از منطقه ها کشور در مدارس خواهیم بود و البته آموزش به صورت ترکیبی دنبال خواهد شد به شرط این که شرایط غیرمترقبه ای در بخش کرونا به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: ما به خانواده ها اطمینان می دهیم که ستاد ملی کرونا دائما در حال رصد شرایط بوده و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم شرایط را پایش می نماید. از وزرای بهداشت و درمان، علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش دعوت شده تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور یابند تا شرایط به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد. با در نظر گرفتن تمام جوانب و نظر ستاد ملی کرونا و وزارتخانه های مرتبط در این زمینه تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و ان شاءالله بتوانیم با خیال راحت بخشی از آموزش را به صورت حضوری دنبال کنیم.

این نماینده مجلس گفت: تا این لحظه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی نشده و قطعا اگر از کمیسیون آموزش نظر بخواهند ما در این زمینه به دولت مشورت خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29605

به "از آبان مدارس در بعضی از نقاط کشور حضوری است، تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آبان مدارس در بعضی از نقاط کشور حضوری است، تا آخر شهریورماه درصد قابل توجهی از معلمان و اساتید دانشگاه واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید