استاندارد کالا های ماه رمضان درسیستان و بلوچستان رصد می شود

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: طرح کنترل استاندارد کالا ها و اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان در این استان درحال اجراست.

استاندارد کالا های ماه رمضان درسیستان و بلوچستان رصد می شود

به گزارش خبرنگار از ، مسعود جوادی مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان تیم هایی به رصد کالا های پرمصرف از جمله روغن خوراکی، زولبیا و بامیه، کشک، شیر های پاستوریزه، پنیر، شکر و چای در مراکز عرضه کالا اقدام می کنند.

وی ادامه داد: بازرسان داشتن نشان استاندارد بر روی کالا، ارزیابی و آزمون کالا مبنی بر منطبق بودن کالا با استاندارد های تدوین شده را انجام می دهند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این طرح را سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالا های بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد بیان کرد.

وی شرح داد: در صورتی که کالا های بررسی شده از نظر کیفی کمتر از حد استاندارد یا فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحد ها به مراجع قانونی برخورد های لازم با متخلفان انجام می شود.

جوادی گفت: مصرف کنندگان می توانند برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد ایران بر روی محصولات کد 10 رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنند.

وی از مردم خواست که هنگام خرید کالا های مورد نیاز خود به علامت استاندارد کالا ها توجه کنند و در صورت مشاهده کالا های بی کیفیت و فاقد این علامت مراتب را به سامانه تلفنی 1517 اداره کل استاندارد استان برای بررسی و پیگیری اعلام کنند.

ع

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6095

به "استاندارد کالا های ماه رمضان درسیستان و بلوچستان رصد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد کالا های ماه رمضان درسیستان و بلوچستان رصد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید