اضطراب علائم کرونا ویروس را تشدید می نماید

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اضطراب به وجود آمده در بین مردم و فضای مجازی در مورد کرونا ویروس، گفت: معمولا دلهره و اضطراب علائم بیماری را تشدید می نماید و موجب تنگی تنفس کاذب می گردد.

اضطراب علائم کرونا ویروس را تشدید می نماید

رضا رحمانی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بیماری ویروسی تنفسی در فصول سرد سال گسترش پیدا می نماید، اظهار کرد: کرونا ویروس نیز مشابه سایر بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ مورد قطعی از ابتلا به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است، اضافه نمود: اما موارد مشکوک و دارای علائم بالا با حساسیت بیش تری مورد آزمایش قرار می گیرند و در هر شهرستان یک بخش مجزا برای افراد مشکوک به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: ممکن است افراد علائم بیماری های مشابه مثل آنفلوآنزا را با کرونا اشتباه بگیرند، اما پزشکان و کادر درمانی برای تشخیص اولیه آموزش های لازم ر ا دیده اند، برای تشخیص قطعی این بیماری احتیاج به آزمایش با کیت تشخیصی است.

رحمانی اعلام کرد: در حال حاضر کیت تشخیصی کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری به علت نبود اپیدمی کرونا ویروس وجود ندارد و نمونه های موارد مشکوک به تهران ارسال می گردد و تا کنون در چهارمحال و بختیاری نمونه مثبتی از آزمایشات اعلام نشده است.

متخصص بیماری های عفونی در رابطه با علائم کرونا ویروس توصیح داد: سرفه، گلودرد، عطسه، تب، بدن درد، آبریزش بینی، درد شکم، تهوع، تنگی تنفس و استفراغ از علائم کرونا ویرس و بیماری آنفلوآنزا است که اگر تا چند روز علائم تشدید شد آزمایشات مروبطه از بیمار گرفته می گردد.

وی با اشاره به اضطراب به وجود آمده در بین مردم و فضای مجازی، گفت: معمولا دلهره و اضطراب علائم بیماری را تشدید می نماید و موجب تنگی تنفس کاذب می گردد.

رحمانی توصیه کرد: مردم ضمن رعایت بهداشت فردی از تجمع در مکان های عمومی پرهیز نمایند و از وسایل مشترک مانند قلیان، اتوماتیک، تلفن همراه و ... استفاده ننمایند و مرتب دست های خود را با آب و صابون بشویند، همچنین از افرادی که دچار علائم سرماخوردگی هستند حدود 1.5 متر فاصله بگیرید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه نمود: آموزش و اطلاع رسانی صحیح به وسیله رسانه های جمعی معین نماینده است، به همین منظور پس از شیوع این بیماری در کشور چین جلسات متعدد آموزشی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری برای کادر درمانی و پزشکان برگزار گردید.

وی با بیان اینکه آمادگی و تجهیزات لازم در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با کرونا ویروس وجود دارد، یادآور شد: در هر بیمارستان یک بخش مجزا برای بیماران احتمالی مبتلا به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است، مردم با حفظ خونسردی از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی خودداری نمایند.

رحمانی در انتها اعلام کرد: شرایط مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری در حالت عادی قرار گرفته است و ما با افزایش مراجعات در روزهای اخیر روبرو نبودیم، تصمیم گیری در مورد تعطیلی مدارس و محل تجمعات عمومی مثل سینما، کنسرت و ... با دستگاه های متولی از جمله وزرات ارشاد و آموزش و پرورش است.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16279

به "اضطراب علائم کرونا ویروس را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب علائم کرونا ویروس را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید