اعتبار باشد، امسال 10 هزار شغل ایجاد می کنیم

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/کرمانشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به هدف گذاری ایجاد شش هزار فرصت شغلی در استان طی امسال گفت: اگر اعتبارات مناسب اختصاص یابد می توانیم این تعداد را به 10 هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.

اعتبار باشد، امسال 10 هزار شغل ایجاد می کنیم

محسن رخصی در جلسه امروز (20 شهریور) شورای اداری استان با اشاره به کسب رتبه اول کمیته امداد در بحث اشتغالزایی در میان 31 استان کشور گفت: سال گذشته 5590 فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ بر 183 میلیارد تومان برای مددجویان تحت پوشش استان ایجاد شد.

وی افزود: امسال هم ایجاد شش هزار فرصت شغلی را در برنامه داریم و اگر اعتبارات مناسبت در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، این تعداد را به 10 هزار فرصت شغلی می رسانیم.

رخصی شرح داد: کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی، در کنار ایجاد فرصت های شغلی، مهارت آموزی را هم در دستور کاردارد و به همین دلیل سال گذشته 2500 نفر تحت آموزش های مهارتی قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: امسال هم اگر منابع مناسب تامین شود تعداد آموزش های مهارتی استان به پنج هزار نفر می رسد.

رخصی با اشاره به نظارت مستمر بر طرح های اشتغالزایی کمیته امداد گفت: یکی از اقدامات خوب کمیته امداد در بحث اشتغالزایی، پیگیری طرح های اشتغالزایی است، بطوری که با گذشت چند سال این طرح ها بتوانند به یک پایداری مطلوب برسند.

وی افزود: در حال حاضر پایداری طرح های اشتغالزایی کمیته امداد در استان 80 درصد است و این مهم با نظارت مستمر محقق شده تا طرح ها از راستا خود در ادامه راه خارج نشوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ کار در استان گفت: متاسفانه فرهنگ کار استان حتی نسبت به استان های همجوار هم در سطح پایینی قرار گرفته است و این امر مستلزم ورود دستگاه های فرهنگی به حوزه اشتغال است.

وی افزود: تمام مسئولین و بویژه مسئولین دستگاه های فرهنگی و نیز رسانه ها باید در کنار هم همکاری کرده و فرهنگ کار استان را ارتقا دهند، چرا که بعضا در ایجاد برخی مشاغل با مقاومت های فرهنگی از سوی خانوارهای مددجو روبرو می شویم.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23205

به "اعتبار باشد، امسال 10 هزار شغل ایجاد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار باشد، امسال 10 هزار شغل ایجاد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید