اعتراض اروپایی به محدودیت کرونایی

به گزارش شیوا مارکت، تظاهرات چند ده هزار نفری معترضان به سیاست های کنترلی دولت آلمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا با مداخله پلیس در حالی به خشونت کشیده شد که همزمان شهرهای عظیم انگلیس، سوئیس، فرانسه، اتریش و ... نیز صحنه اعتراضات به محدودیت های ضد کرونایی بود.

اعتراض اروپایی به محدودیت کرونایی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش یورونیوز، حدود 38هزار نفر از مخالفان محدودیت های کرونایی در حالی در اعتراضات روز شنبه به خیابان های برلین آمدند که تنها ساعاتی از اظهارات آنگلا مرکل درباره احتمال افزایش تمهیدات مقابله ای با کرونا می گذشت. صدراعظم آلمان روز آدینه گفت: ما باید مدت ها با این ویروس زندگی کنیم و شرایط هنوز جدی است. لطفاً همچنان محدودیت ها را جدی بگیرید. در پی این اظهارات دولت آلمان با معین جریمه حداقلی 50پوند برای نزدن ماسک، نخستین گام جدی را نیز برداشت. اما دادگاه منطقه ای آلمان همزمان قانون منع تجمعات را لغو و تظاهرات ها را در صورت رعایت قوانین پیشگیرانه مجاز بیان کرد. با این مجوز تظاهرات روز شنبه ترتیب داده شد و با وجودی که در ابتدا مسالمت آمیز بود اما به دلیل نقض قوانین محدودیتی کرونا مانند عدم رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک، با مداخله پلیس همراه و متوقف شد. در این میان گروهی از راست های افراطی که پلاکاردهای ضد دولتی نیز در دست داشتند با مأموران درگیر شده و قصد حمله به ساختمان مجلس آلمان را داشتند که با مداخله پلیس ناکام ماندند. در این اجتماع چند ده هزار نفری حدود 300 نفر بازداشت شدند.

به نوشته گاردین، وزیر کشور آلمان در واکنش به این حمله گفت: ساختمان مجلس محل فعالیت مجلس است و سمبل سیاست های لیبرال دموکراسی کشور به شمار می رود. بنابراین تجاوز به حریم آن از سوی افراطی ها و آشوبگران غیرقابل تحمل است و باید با آن برخورد گردد. در پی این اتفاقات پلیس آلمان در حالی که بیش از 3 هزار مأمور را برای نظارت بر رعایت قوانین به خیابان ها فرستاده بود، بیانیه ای صادر کرد و نوشت: متأسفانه ما گزینه دیگری به جز مداخله نداشتیم. تظاهرنمایندگان قوانین را نقض نموده و شرایط را به بحران کشانده بودند. آلمان در حالی صحنه تظاهرات های ضد دولتی شده است که این کشور با بیش از 240 هزار مبتلا و 9 هزار و 400 مورد مرگ، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی عملکرد بهتری در کنترل ویروس کرونا داشته است. با این حال معترضان، قوانین و محدودیت های دولت را نقض آزادی فردی خوانده و به آن اعتراض دارند. جمعی از معترضان آلمانی در این تظاهرات با لباس ها و نشان های نئونازی در خیابان ها حضور یافته بودند. در پی این اعتراضات صدراعظم آلمان از مردم خواست دست از مقاومت در برابر قوانین برداشته و با جدی دریافت این ویروس در مهار آن یاری نمایند.

اعتراضات در دیگر نقاط اروپا

شمار میلیونی ابتلا به ویروس کرونا و بیش از 800 هزار کشته در سراسر دنیا، کشورهای اروپایی را ناخواسته به سمت وضع قوانین سختگیرانه تر کنترلی پیش می برد. در انگلیس، دولت گرچه درصدد است شرایط بازگشت تدریجی کارمندان به محیط های کاری را فراهم آورد اما همچنان با موج دوم کرونا در نیل به این هدف ناکام مانده است. به نوشته نیویورک تایمز، به همین دلیل نیزهمزمان با تظاهرات برلین، حدود هزار نفر از ساکنان لندن نیز با تجمع در خیابان ها خواهان خاتمه محدودیت ها بودند. در فرانسه نیز امانوئل مکرون بیان کرد هر تلاشی برای کاهش قوانین سختگیرانه را خواهد داشت اما با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن عملکرد ویروس کرونا نمی توان قاطعانه از سیاست های کنترلی آینده صحبت کرد. با این حال300 نفر از مردم پاریس در اعتراض به اجباری شدن ماسک در مکان های عمومی به خیابان ها آمده و اعتراض کردند. در زوریخ سوئیس و وین اتریش نیز حدود هزار نفر در تظاهراتی مسالمت آمیز خواهان بازگشت آزادی فردی شان بودند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23002

به "اعتراض اروپایی به محدودیت کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض اروپایی به محدودیت کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید