افزایش سهم ورزش کشور از مالیات بر ارزش افزوده در حال پیگیری است

به گزارش شیوا مارکت، علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: با توجه به توسعه مالیات بر ارزش افزوده که ارقام آن هر ساله رو به افزایش است، رقم تخصیصی کنونی 27صدم درصدی ورزش نیز هر ساله بایستی افزایش پیدا کند تا کمکی به گسترش و توسعه ورزش کشور باشد.

افزایش سهم ورزش کشور از مالیات بر ارزش افزوده در حال پیگیری است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه ورزش حوزه ای است که برای ارتقای سلامت اجتماعی بسیار اهمیت دارد و در عین حال گستره ورزش، حوزه ای هزینه بر می باشد، لذا برای سرمایه گذاری در این بخش باید توسط متولیان امر پیگیری و اقدام صورت پذیرد.

کریمی بیان داشت: علاوه بر جذب سرمایه گذاری برای ارتقای زیرساخت های حوزه ورزش، در همین راستا در قانون برنامه ششم توسعه تخصیص 27صدم درصد از منابع درآمدی مالیات بر ارزش اضافه کرده کشور به ورزش، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

عضو فراکسیون ورزش و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی که دولت از لحاظ اعتبارات با مشکل روبرو است و نقدینگی لازم را برای حمایت از بخش ورزش ندارد، این منبع درآمدی، منبع مالی مطمئنی برای حمایت از ورزش است و هر ماهه پس از وصول به حساب به وزارت ورزش و جوانان واریز می گردد.

وی اظهار داشت: همچنین در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست آنالیز است، کوشش داریم که این 27صدم درصد سهم ورزش از درآمد مالیات بر ارزش اضافه کرده باز هم افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر حال حفظ همین 27صدم درصد نیز یک ضرورت است و بایستی پایدار بماند تا منبع مالی مطمئنی در خدمت ورزش کشور قرار بگیرد، این اتفاق قطعا برای ارتقای حوزه ورزش استان ها نیز ثمرات مطلوبی به همراه دارد.

عضو فراکسیون ورزش و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: گسترش و توسعه ورزش باعث ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شده و از این طریق در هزینه های درمانی و بهداشتی کشور صرفه جویی می گردد، به همین خاطر ورزش حوزه ای است که هرچه تقویت گردد باز هم جا دارد که از آن حمایت کنیم.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1608

به "افزایش سهم ورزش کشور از مالیات بر ارزش افزوده در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم ورزش کشور از مالیات بر ارزش افزوده در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید