الحوثی خواهان وضع مکانیزمی برای فروش نفت یمن شد

به گزارش شیوا مارکت، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مکانیزمی برای فروش نفت خام این کشور وضع کند.

الحوثی خواهان وضع مکانیزمی برای فروش نفت یمن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی الحوثی عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن خواهان مشخص راهکاری برای فروش نفت این کشور بویژه نفت کشتی بزرگ شناور در دریای سرخ شد.

الحوثی سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود نوشت که از سازمان ملل و شورای امنیت می خواهیم که مکانیزمی را برای فروش نفت خام یمن از جمله نفت کشتی بزرگ شناور در دریای سرخ، وضع کند.

کشتی نفت کش یمن حامل یک میلیون و 174 هزار بشکه نفت خام از بیش از چهار سال قبل همزمان با شروع جنگ ائتلاف سعودی توقیف شده و بیشتر خدمه ها این کشتی نفتی را تخلیه کردند.

سازمان حمایت از محیط زیست و وزارت نفت یمن نیز بارها درباره احتمال حادثه فاجعه بار زیست محیطی ناشی از امکان نشت نفت این کشتی بزرگ هشدار داده اند.

کشتی نفتی مزبور، 409 هزار تن وزن دارد که در دریای سرخ شناور است و از جولای 2016 تاکنون به دلیل عدم سوخت رسانی به این کشتی از کار افتاده است، چون ائتلاف سعودی مانع عملیات سوخت رسانی می گردد.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، پنج سال است که شروع شده و همچنان ادامه دارد.

م

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5519

به "الحوثی خواهان وضع مکانیزمی برای فروش نفت یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحوثی خواهان وضع مکانیزمی برای فروش نفت یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید