بایدن پیشتاز انتخابات آمریکا است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، ایالات متحده آمریکا این روزها شاهد مشارکت بالای رأی دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است؛ بطوری که بیش از 96 میلیون رأی اولیه به صندوق انداخته شده که طبق پیش بینی انتخاباتی آمریکا این رقم معادل تقریباً 70 درصد از کل آرای ثبت شده در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور است. حدود 60 میلیون آرای پستی داده شده نیز دو برابر آرای پستی در انتخابات سال 2016 است.

بایدن پیشتاز انتخابات آمریکا است

شایان ذکر است که هریک از این نامزدها برای پیروزی نهایی در انتخابات 2020 باید مجموعاً 270 رأی الکترال را به دست آورند.

7:54- دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همچنین نامزد حزب جمهوریخواه در این دور از رقابت ها، پیروز به پیروزی در ایالات یوتا و میسوری شد. به این ترتیب، در حال حاضر، وی 118 رای الکترال دارد، حال آنکه این رقم برای جو بایدن رقیب دموکرات او، 209 رای الکترال است.

6:55- هم اکنون جو بایدن با کسب 94 رأی الکترال از ترامپ (با 72 رأی الکترال) پیش افتاده است.

5:39- ترامپ آرای ایالات لوئیزیانا (8 رأی الکترال)، داکوتای شمالی (3 رأی الکترال)، داکوتای جنوبی (3 رأی الکترال)، وایومینگ (3 رأی الکترال) و نبراسکا (3 رأی الکترال) را به خود اختصاص داد.

در مقابل، پیروزی قطعی جو بایدن در ایالات نیویورک (29 رأی الکترال)، نیومکزیکو (5 رأی الکترال) تأیید شد.

4:45 - دونالد ترامپ علاوه بر ایالات کنتاکی و ویرجینیای غربی، اکثریت آرا در ایالات آلاباما، می سی سی پی، اوکلاهاما، و تنسی را نیز از آن خود کرد.

در مقابل، جو بایدن دموکرات در ایالت کنتیکت، دلاور، ایلینویز، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی و رود آیلند به پیروزی قطعی دست یافت.

البته نتایج مذکور دور از انتظار نبود زیرا که گرایشهای حزبی در هر کدام از این ایالت ها کاملاً قابل پیش بینی بود.

3:30- دونالد ترامپ با پیروزی در ایالت کنتاکی توانست 8 آرای الکترال (مجمع برگزینندگان) این ایالت را از آن خود سازد. در مقابل، جو بایدن با پیروزی در ایالت لیبرال ورمونت، 3 رأی الکترال را تصاحب کرد.

همچنین پس از شمارش آرای ویریجینای غربی (5 رأی الکترال)، ترامپ برنده نهایی در این ایالت شد. جو بایدن نیز برنده ایالت ویرجینیا با 13 رأی الکترال شد. در نتیجه، تا به امروز جو بایدن با 16 رأی الکترال پیشتاز است (در برابر 13 رأی الکترال ترامپ).

با شمارش حدود 67 درصد آرای انتخاباتی ایالت فلوریدا، ترامپ با کسب 50 درصد آرا از بایدن با کسب 49 درصد آرا پیشتاز است. ایالت فلوریدا جز ایالات مهم و کلیدی در انتخابات با 29 رأی الکترال است و نامزد پیروز در این ایالت، از شانس بیشتری برای پیروزی نهایی در انتخابات برخوردار است.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24804

به "بایدن پیشتاز انتخابات آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن پیشتاز انتخابات آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید