آنالیز نظرات مرکز پژوهش های مجلس در جلسه شورای عالی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

به گزارش شیوا مارکت، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت متن حاوی نظرات و نتایج آنالیز مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بحث و آنالیز شد.

آنالیز نظرات مرکز پژوهش های مجلس در جلسه شورای عالی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دبیرخانه شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نظر و نتایج آنالیز مجلس شورای اسلامی در مورد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در آخرین جلسه خود با حضور اعضای شورا آنالیز کرد و با قدردانی از زحمات مجلس شورای اسلامی در انجام وظیفه محوله از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر توجه ویژه به نکات مورد اشاره مجلس در تکمیل و ارتقای الگوی پیشرفت تأکید و مقرر کرد بازخورد مناسب آن در اختیار مجلس قرار داده گردد.

در این فراخوان از مجلس شورای اسلامی خواسته شده بود، با نگاه ملی سند حاضر را آنالیز و نکات ضروری برای ارتقای آن را به عنوان سند بالادستی قوانین برنامه ای کشور پیشنهاد و تمهیدات لازم را برای تهیه و تصویب طرح ها و لوایح برنامه ای در چارچوب نسخه نهایی آن مقرر کند.

در پی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که در آن اهم مبانی و آرمان های پیشرفت و افق مطلوب ایران در پنج دهه آینده ترسیم و تدابیر مؤثر برای دستیابی به آن طراحی شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران را به آنالیز عمیق ابعاد مختلف سند تدوین شده و ارائه نظرات مشورتی جهت تکمیل و ارتقای این سند بالادستی فراخواندند.

متن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت براساس مأموریت محوله رهبر معظم انقلاب به مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با مساعدت و همکاری بیش از 3000 فرهیخته حوزه و دانشگاه تهیه شد و در مهرماه 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به فراخوان نخبگانی گذاشته شد. در این راستا از مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، مجلس شورای اسلامی و شوراهای عالی کشور خواسته شد نظراتشان را نسبت به آن اعلام نمایند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7573

به "آنالیز نظرات مرکز پژوهش های مجلس در جلسه شورای عالی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نظرات مرکز پژوهش های مجلس در جلسه شورای عالی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید