برپایی موکب های اربعین دانشجویی در مناطق محروم ، کرونا باز هم شرایط اسکان در خوابگاه ها را سخت کرد!

به گزارش شیوا مارکت، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

برپایی موکب های اربعین دانشجویی در مناطق محروم ، کرونا باز هم شرایط اسکان در خوابگاه ها را سخت کرد!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه ها منتشر شد، بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن ها حائز اهمیت بود. گزیده ای از مهم ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه ها در هفته گذشته را مرور می کنیم.

دانشجویان از مراجعه به خوابگاه خودداری کنند

دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا از پذیرش دانشجویان در خوابگاه خودداری می گردد.

در این اطلاعیه آمده است، بنابر تصمیم هیئت رئیسه محترم دانشگاه مقرر شد شرایط خوابگاه های دانشگاه به توضیح زیر باشد؛ لذا در صورت تغییر شرایط متعاقبا هر گونه تصمیم جدید اعلام خواهد .

از ساخت دو مدرسه تا شیعه شدن زنان در استان سیستان و بلوچستان

مصطفی عظیمی، مسئول گروه جهادی راهیان شهادت گفت: در این دوره جهادی با حضور 12 روزه در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان و در محرومترین نقطه کشور فعالیت های عمرانی از قبیل اجرای دو مدرسه اصولی و استاندارد یکی در منطقه چگردک با شش کلاس درس و یکی در روستای حسین اباد دلگان با چهار کلاس درس و مجموعا با زیر بنای 600 متر مربع را با پیشرفت فیزیکی 40 درصد انجام گرفت همچنین مدرسه 3 کلاسه روستای گلنبات بخش جلگه چاه هاشم را ترمیم و بازسازی شد.

وی اضافه نمود از دیگر فعالیت های عمرانی گروه جهادی راهیان شهادت ساخت دو باب سرویس بهداشتی برای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) چگردک و یاری به ساخت یک باب منزل مسکونی برای خانواده نیازمند و بی سرپرست از جمله فعالیت های عمرانی در این دوره جهادی بود.

مصطفی عظیمی ادامه داد: گروه جهادی راهیان شهادت در بخش بانوان فعالیت های فرهنگی وهنری اعم از کار با کودک اموزش دروس درسی اموزش احکام و اخلاق اسلامی و اموزش میائل پزشکی ویژه بانوان و... و همچنین در حوزه اشتغالزایی با اموزش تخصص هایی از قبیل شبه قالی، نمد دوزی و خیاطی با توانمند کردن بانوان روستا های باغباغون و چگردک این بانوان مستعد و خود ساخته را به بازار کار متصل و نزدیکتر کردند همچنین بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با نقش تسحیل گری در زمینه تخصصی سوزن دوزی خود بانوان روستایی که سرپرست خانواده هستند محصولات صنایع دستی این بانوان را با حذف دلال به دست خریدار واقعی خواهند رساند.

اسکان 20 روزه دانشجویان علامه در خوابگاه دانشجویی

معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طی اطلاعیه ای شرایط اسکان موقت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دارای انتها نامه را خاطرنشان کرد.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی اسکان موقت خوابگاهی و دارای سنوات مجاز در مقطع ارشد (ورودی 97) و دکتری (ورودی های 95، 96 و 97) که پروپوزال خود را تصویب کرده اند، می رساند که ایشان می توانند حداکثر در یک از بازه های زمانی 20 روزه ذیل که به تایید استاد راهنما و آموزش دانشکده رسیده باشد از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند.

تعطیلی سلف های دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم وصنعت ، در مورد نحوه توزیع غذای دانشجویی در خوابگاه ها و فعالیت سلف های دانشگاه گفت: سلف های دانشجویی در دانشگاه تعطیل است و در خوابگاه ها نیز مجوزی برای فعالیت سلف های غذاخوری داده نشده است.

ذاکری اضافه نمود: یک سری امکانات سلف مکمل به عنوان بیرون بر و آن هم صرفا در خوابگاه ها فعال است و تسهیلاتی هم برای دانشجویانی که از این سلف ها استفاده می کنند، هماهنگ شده و مانند مابقی دانشگاه ها مساعدت هایی درنظر گرفته شده که می توانند برای تامین غذا از آن استفاده کنند.

واگویه های نوشتاری و تصویری دفاع مقدس ویژه جامعه دانشگاهی برگزار می گردد

جشنواره واگویه های نوشتاری و تصویری دفاع مقدس ویژه جامعه دانشگاهی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا (س) برگزار می گردد.

بر اساس این گزارش، موضوعات فراخوان شامل مضامین خاطرات و عکس ها باید مرتبط با هشت سال دفاع مقدس از قبیل: بدرقه و اعزام، پشتیبانی از خط مقدم، زندگی در جبهه، معنویت و عبادت رزمنده ها، شوخ طبعی ها در جبهه و جنگ، شب های عملیات، خاطرات عملیات ها، اسارت و آزادگی، لحظه های ایثار و شهادت، بمباران شهرها، و … است و آثار ارسال شده باید درقالب عکس و خاطره ارسال گردد.

گفتنی است، ارسال آثار از امروز 12 مهرماه شروع شده و تا 30 آذرادامه دارد.

مهلت دانشگاه ها برای اتصال به سامانه رفاهی تا 20 مهر تمدید شد

صندوق رفاه دانشجویان در راستای یکپارچه سازی اطلاعات و دریافت آمار دانشجویان برای بهره مندی از خدمات خوابگاهی وهمچنین به منظوربرنامه ریزی و تصمیم گیری دقیق اقدام به راه اندازی وب سرویس خوابگاه ها کرده است.

بر اساس این گزارش، از این پس توزیع یاری ها و هرگونه خدمات رفاهی به دانشگاه ها به وسیله این سامانه و دانشگاه ها تا 20 مهرماه مهلت دارند با ارسال اطلاعات خود به این سامانه متصل شوند.

حمایت شهریه ای دانشگاه آزاد از دانشجویان / شهریه های متغیر به صورت اقساط می تواند پرداخت گردد

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد دو با اشاره به تحولات آموزشی در این دانشگاه گفت: حرکتی که در گام دوم دانشگاه آزاد برداشته دانشجویان می بینند که تحولات در حال اجرا است، هم در زمینه کیفیت بخشی و هم در زمینه کمیت قابل مشاهده است.

وی اضافه نمود:در زمینه شفافیت گام جدی برداشته شد، در 450 نقطه سامانه آموزشی راه اندازی شد مشکلاتی ایجاد شد و در حال حاضر 494 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

طهرانچی اضافه نمود:بعد از دو هفته از انتخاب واحد به ثبات رسیدند و در هفته آینده که حذف و اضافه انجام می گردد و امیدواریم انتخاب واحد همه دانشجویان بتوانند انتخاب واحد کنند.

وی درخصوص آموزش مجازی گفت:آموزش مجازی در دانشگاه آزاد در همه مقاطع اجرا شده و فقط دانشجویانی که کارگاه دارند با تقسیم بندی دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به طرح مهارت آموزی دانشجویان گفت:دانشگاه ها باید نسل دوگانه تربیت کنند و از سال جدید تحصیلی در دوره کارشناسی 8 واحد کارورزی به صورت پایلوت در استان اصفهان شروع شده که دانشجو در کنار تحصیل مهارت آموزی هم داشته باشد. در استان های یزد و آذربایجان شرقی نیز این طرح اجرایی شده و دانشجویی که رشته تحصیلی خود را معین می نماید در واقع شغل خود را نیز انتخاب می نماید. این طرح با عنوان طرح پویش صنعت شروع شده که به زودی در تمامی شهر های کشور گسترش خواهد یافت.

جزئیاتی از وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید / از افزایش وام شهریه تا مسکن متاهلی

سال تحصیلی جدید دانشگاه ها با همه فراز و نشیب ها و مشکلاتی که در شرایط کرونا داشت، با برنامه ریزی خاص مسئولان دانشگاهی فرایند کاری خود را شروع کرد.

رویه مسئولین این امر این است که با وجود بیماری کرونا، فعالیت آموزشی دانشگاه ها نباید متوقف گردد و به همین دلیل این آموزش ها به صورت مجازی در حال اجرا است. در سال تحصیلی جدید این شیوه به صورت ترکیبی حضوری و مجازی است.

اما یکی از مسائلی که دانشجویان همیشه به دنبال خبر های جدید و امیدوارکننده از آن هستند و فرایند اجرای آن حتی با مجازی شدن آموزش دانشگاه ها متوقف نشده، وام های دانشجویی است که با وجود تعطیلی دانشگاه ها فرایند پرداخت وام های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان متوقف نشده است.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23969

به "برپایی موکب های اربعین دانشجویی در مناطق محروم ، کرونا باز هم شرایط اسکان در خوابگاه ها را سخت کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی موکب های اربعین دانشجویی در مناطق محروم ، کرونا باز هم شرایط اسکان در خوابگاه ها را سخت کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید