بودجه 840 میلیون یورویی برای ساخت هشت ابررایانه در اروپا

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، انتظار می رود این ابررایانه ها تا نیمه دوم سال 2020 عملیاتی شده و مورد استفاده قرار بگیرند. کشورهایی که این ابررایانه ها در آنها نصب خواهند شد عبارتند از بلغارستان، جمهوری چک، فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ، پرتغال، اسلوونی و اسپانیا.

بودجه 840 میلیون یورویی برای ساخت هشت ابررایانه در اروپا

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

در حال حاضر بخش اعظم ابررایانه های برتر دنیا در کشورهای چین و آمریکا قرار دارند و اتحادیه اروپا میخواهد عقب ماندگی خود را در این زمینه نیز جبران کند. چین از نظر تعداد ابررایانه های برتر در رتبه اول دنیای است، اما آمریکا از نظر کیفیت عملکرد ابررایانه ها در رتبه اول است.

در حال حاضر چین مالک 227 ابررایانه برتر دنیا است که 45 درصد از کل ابررایانه های برتر دنیا را دربر می گیرد. اما برترین ابررایانه های دنیا از نظر عملکرد که سامیت و سیه - را نام دارند در وزارت انرژی آمریکا نصب شده اند.

از مجموع 500 ابررایانه برتر دنیا تنها 92 ابررایانه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. در این فهرست انگلیس با 20 ابررایانه در رتبه اول، فرانسه و آلمان با 18 و 17 ابررایانه در رتبه های دوم و سوم و ایرلند با 12 ابررایانه در رتبه چهارم است.

اروپایی ها قصد دارند از ابررایانه های جدید خود در حوزه هایی همچون پزشکی، طراحی مواد، مهندسی زیستی، پیش بینی آب و هوا، آنالیز تغییرات آب و هوایی و غیره استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6712

به "بودجه 840 میلیون یورویی برای ساخت هشت ابررایانه در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 840 میلیون یورویی برای ساخت هشت ابررایانه در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید