تاکید معاون استاندار کردستان بر تسهیل حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری

به گزارش شیوا مارکت، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: از ظرفیت های بخش خصوصی برای جذب مسافر و توسعه صنعت گردشگری در کردستان باید به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

تاکید معاون استاندار کردستان بر تسهیل حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، امیر قادری معاون عمرانی استانداری کردستان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر اظهار کرد: احتیاج است با تسهیلگری برای ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری، زمینه توسعه این صنعت درآمدزا را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه نباید نگاه دولتی به حوزه گردشگری داشت، افزود: باید منافع بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان را تامین کرد تا آنان به فعالیت در این بخش ترغیب شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: لازم است شرایط رقابت برای حضور بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه سفرهای ارزان قیمت، برای مسافران را فراهم کنیم.

قادری یادآور شد: بعضی از دلایل عدم حضور مسافران در کردستان، به ضعف حمل و نقل و وضعیت نامناسب جاده ها بر می گردد.

او افزود: سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت نیز باید بر قیمت کالاها نظارت داشته باشند و با برخورد قاطع با متخلفان به منظور رفاه حال مسافران و مردم کوشش نمایند.

سید محسن علوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری موجود در کردستان، توسعه فضاهای فرهنگی در رونق صنعت گردشگری و ماندگاران گردشگران در کردستان بسیار تاثیرگذار است.

او فزود: نبود فضای نمایشگاهی در مرکز استان از جمله مسائل برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی است.

علوی افزود: امیدواریم با ایجاد فضای مناسب در مرکز استان، محلی برای برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های بزرگ ایجاد گردد.

او یادآور شد: برگزاری جشنواره ماهیگیری سد در قشلاق سنندج در شهریور ماه، جشنواره برداشت انگور، برگزاری جشنواره همبستگی اقوام ایرانی در مریوان و برگزاری جشنواره خرید تابستانه (مرداد و شهریور) در شهر گردشگری بانه از جمله برنامه های این اداره کل برای جذب مسافر در فصل تابستان است.

علوی حضور مسافران در عید نوروز سال جاری در کردستان را بسیار بهتر از سال گذشته دانست و تأکید کرد: اقامت مسافران در استان در این ایام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 66 درصد رشد داشت.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9797

به "تاکید معاون استاندار کردستان بر تسهیل حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید معاون استاندار کردستان بر تسهیل حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید