تجهیز ارتش بحرین به سامانه دفاع هوایی پاتریوت

به گزارش شیوا مارکت، آمریکا قصد دارد ارتش ضعیف بحرین را برای مقابله با حملات موشکی و هوایی به سامانه پدافندی پاتریوت مجهز کند.

تجهیز ارتش بحرین به سامانه دفاع هوایی پاتریوت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش بحرین، یکی از ضعیف ترین نیروهای مسلح منطقه به سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا مجهز می شود.

به نوشته وبگاه فایننشل نیوز شرکت ریتان بیان نمود که بحرین توافق نامه ای را برای به دست آوردن سامانه دفاع هوایی، موشکی پاتریوت با ارتش آمریکا امضا کرده است.

شرکت ریتان اعلام کرده که سامانه یکپارچه دفاع هوایی، موشکی پاتریوت، بحرین را برابر موشک های بالستیک، کروز و هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین محافظت می کند. این شرکت به جزئیات بیشتر این قرارداد از جمله مبلغ و تعداد این سامانه ها اشاره ای نکرده است.

پاتریوت دارای چهار بخش عملیاتی رادار، اتاق کنترل، واحد موشک و آتشبار است. بنابر ادعای شرکت ریتان، سامانه پاتریوت قابلیت رصد 50 هدف در آن واحد را دارد .

بحرین در ماه های گذشته رزمایش مین روبی را با ارتش های فرانسه و آمریکا در خلیج فارس برگزار کرد. خبرگزاری فرانسه در این زمینه نوشت که نیروی دریایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس عملیات مین روبی را در سواحل بحرین برای حمایت از تردد آزاد کشتی های تجاری در خلیج فارس برگزار کردند.

سرهنگ کلوهه مورگان سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه در این باره گفت، به خاطر تهدید مین ها، آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام آموزش های تاکتیکی برای مقابله با خطر مین ها و حمایت از جریان آزاد تردد کشتی ها در این منطقه بحرانی را بر عهده گرفتند.(جزئیات بیشتر)

بحرین، از متحدان عربستان سعودی در آب های بین ایران و عربستان قرار گرفته است. این کشور همچنین میزبان نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در خلیج فارس است.

انتهای پیام/م

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10253

به "تجهیز ارتش بحرین به سامانه دفاع هوایی پاتریوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز ارتش بحرین به سامانه دفاع هوایی پاتریوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید