تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش شیوا مارکت، رئبس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه،ویروس کرونا کاملا وارد چرخش خانوادگی شده است، اگرچه محدودیت هایی در سطح شهر ایجاد شده اما اگر در سطح خانواده ها رعایت نکات بهداشتی نگردد و دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی همچنان وجود داشته باشد این ویروس همچنان از خانه ای به خانه دیگر منتقل می گردد.

تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران- چهار محال و بختیاری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تا کنون ابتلای 28 هزار 263 نفر به بیماری کرونا در استان به این بیماری قطعی شده است.

ابتلاء بیش از 83 هزار نفر به ویروس کرونا در استان چهار محال و بختیاری

دکتر مجید شیرانی فرادنبه با بیان اینکه، طی این مدت 83 هزار و 771 نمونه گیری از بیماران با علایم مشکوک به کووید 19 انجام شد اضافه نمود: قطعا تعداد مبتلایان به کرونا بیش از رقم اعلامی است، چرا که بروز بیماری در تعدادی از افراد بی علامت و یا کم علامت بوده و یا پس از تشخیص بالینی بیماری و بدون انجام نمونه گیری این بیماران تحت درمان قرار گرفته اند.

وی، در تشریح شرایط شیوع بیماری از ابتدای ورود آن به کشور در استان گفت: موج اول بیماری را به خوبی پشت سر گذاشتیم و منحنی شیوع در استان خیلی کوتاه و کم ارتفاع بود و اردیبهشت، خرداد و مرداد را به خوبی سپری کردیم.

وی ادامه داد: علیرغم شیوع موج دوم در کشور، در استان موج چندانی را تجربه نکردیم و موج سوم از اوایل شهریورماه شروع و در آبان ماه 99 بدترین روزها را تجربه نمودیم.

به گفته وی، تعداد موارد ابتلا از ابتدای آذرماه کاهش چشمگیری داشت و دی ماه را نیز به خوبی پشت سر گذاشتیم.

افزایش شیب کرونا از اواخر اسفند در استان

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای بهمن ماه فرایند بطور آهسته افزایشی شد و در اواخر اسفندماه موارد ابتلا تشدید پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در نیمه اول فروردین ماه 1400 نیز با وسعت خیره کننده ای موارد سرپایی و بستری مبتلا به کرونا رو به افزایش است.

شیرانی فرادنبه در تشریح شرایط شهرستان های استان نیز گفت: هم اکنون شهرستان بروجن در شرایط قرمز و شهرستان های شهرکرد، سامان، کیار و فارسان، بن و لردگان در شرایط نارنجی و شهرستان های کوهرنگ، اردل و خانمیرزا در شرایط زرد قرار دارند.

ساده انگاری مهمترین عامل شیوع کرونا

وی، در تشریح علل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان گفت: به دنبال ساده انگاری شرایط پس از یک افول نسبی شیوع بیماری کرونا از آذر ماه و تداوم آن در بهمن ماه 99، تراکم جمعیت در بازار و تجمعات در معابر در آستانه سال نو و شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا در حال حاضر شاهد رشد چشمگیر بیماری کرونا هستیم.

وی توضیح داد: شاهد افزایش هر دو دسته بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا هستیم که دسته اول عمدتا به واسطه حضور در تجمعات و بازار و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در دو هفته آخر اسفندماه و دسته دوم بیشتر به وسیله دید و بازدید های نوروزی و مهمانی ها گرفتار شده اند.

وی گفت: تعداد مراجعات سرپایی با علایم مشکوک به کووید 19 نسبت به 10 روز گذشته 4تا 5 برابر و موارد بستری نسبت به یک هفته قبل 2برابر شده است.

شیرانی فرادنبه خاطر نشان کرد: حجم بالای مراجعات سرپایی هشدار و مقدمه افزایش موارد بستری و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها و اختصاص بخش عمده ظرفیت این مراکز به درمان بیماران کرونایی و تاخیر در ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی است که این امر بسیار نگران کننده است.

تعداد قابل توجهی از مسافران نوروزی مبتلا و یا ناقل ویروس کرونا هستند

وی با بیان اینکه، چرخش بعدی ویروس ناشی از کسانی است که به مسافرت رفته اند و در حال حاضر درصد قابل توجهی از کسانی که از مسافرت برگشته اند، مبتلا و یا ناقل ویروس هستند که با مراجعه به محل کار خود سلامت همکارانشان را تهدید و در تعامل با خانواده و آشنایانشان سلامت آنها را در معرض خطر قرار می دهند گفت: طبق استراتژی ستاد مقابله با کرونا توصیه می گردد، با توجه به بالا بودن بار ویروس در استان جدا از هرگونه تجمع و تراکم جمعیت پرهیز گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بروز هرگونه علایم حساسیت فصلی، بدن درد و علایم سرماخوردگی را تا رد قطعی احتمال ابتلا به کرونا، کرونا تلقی نموده و اصول قرنطینگی رعایت گردد.

مسافران نوروزی حداقل تا 2 هفته هیچگونه رفت و آمدی با اطرافیان و وابستگان نداشته باشند

وی همچنین توصیه کرد: اطرافیان افرادی که از مسافرت بازگشته اند تا 2 هفته به خانه آنها رفت و آمد نکنند و همکاران این افراد ضمن مراقبت و تهویه مناسب محل ، از ماسک استفاده و با وسواس و احتیاط زیاد و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی به گذر از این موج یاری کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29155

به "تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید