تعداد کشته های اعتراضات آمریکا به 13 نفر رسید

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد بطوریکه به دلیل فروکش نکردن آتش خشم مردم و بعد از تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، مبنی بر گسیل کردن نیروهای ارتش آمریکا برای سرانجام دادن به اعتراضات، یکهزار و 600 نفر از نیروهای پنتاگون در خیابان های واشنگتن مستقر شدند.

تعداد کشته های اعتراضات آمریکا به 13 نفر رسید

از سوی دیگر اعتراض های سراسری آمریکا که برخورد خونین نیروهای نظامی و پلیس این کشور با سیل معترضان به بی عدالتی و نژادپرستی را در پی داشته، وارد نهمین روز خود شده و تا کنون دست کم 13 کشته بر جای گذاشته است.

درحالیکه این اعتراضات از شهر مینیاپولیس شروع و به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد، اکنون با تشدید درگیری میان پلیس و مردم مقررات منع آمد و شد تقریبا در تمامی شهرها اعمال شده است.

شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا علیرغم اجرای قوانین منع آمد و شد همچنان شاهد حضور گسترده معترضان به کشته شدن جورج فلوید، مرد 46 ساله سیاه پوست به دست پلیس است. در بعضی از ایالت ها مانند نیویورک چندین مورد غارت مغازه ها و بازداشت معترضان نیز مخصوصا پس از ساعت منع تردد در شهرهای مختلف گزارش شده است.

شمار زیادی از معترضان با وجود قوانین منع تردد در واشنگتن و همچنین ممنوعیت تجمع بیرون کاخ سفید سه شنبه شب 2 ژوئن (13 خرداد) بار دیگر به نزدیک محل استقرار رئیس جمهوری ایالات متحده رفتند و علیه وی شعار دادند. این اتفاق یک روز پس از آن رخ داد که نیروهای سرویس مخفی، گارد ملی و سایر گروه های اجرایی به زور خیابان های اطراف کاخ سفید را از وجود تظاهرات کنندگان خالی کردند تا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بتواند بدون مشکل از کلیسای نزدیک کاخ سفید دیدن کند.

به میدان آوردن نیروهای انتظامی مانع تجمع معترضان نشد و بعضی از شرکت کنندگان در این تجمعات به خبرنگار شبکه ان بی سی گفتند که به دلیل واکنش های دولت علیه معترضان تصمیم گرفتند که به اعتراض ها بپیوندند. رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته تهدید نموده بود که ارتش را برای مهار ناآرامی ها فرا می خواند.

گروه بزرگی از معترضان در خیابانی نزدیک کاخ سفید در ساعت هفت بعد از ظهر که قوانین منع تردد اجرایی می گردد، روی زمین زانو زدند و اعلام کردند که جایی نمی فرایند. آن ها اشاره ای نیز به انتخابات نوامبر (آبان) پیش رو نیز داشتند و شعار می دادند که ترامپ با رای دادن برکنار کنید.

طبق گزارش شبکه خبری ان بی سی، شمار معترضان نسبت به روز دوشنبه در واشنگتن افزایش پیدا کرد و بعضی از سناتورها و شخصیت های سیاسی دموکرات مانند الیزابت وارن نیز در بین جمعیت دیده شدند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20514

به "تعداد کشته های اعتراضات آمریکا به 13 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کشته های اعتراضات آمریکا به 13 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید