تعویق حذف کوکی های تبلیغاتی در مرورگر گوگل

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران- گوگل حذف کوکی های تبلیغاتی در مرورگر اینترنتی کروم را تا اواخر سال 2023 به تاخیر انداخت.

تعویق حذف کوکی های تبلیغاتی در مرورگر گوگل

به گزارش خبرنگاران، گوگل نخست در سال 2020 متعهد شد کوکی های تبلیغاتی را در مدت دو سال حذف کند و مانع فعالیت کوکی های شخص ثالث گردد که تبلیغات نمایندگان از آنها برای ردیابی کاربران و آنالیز عملکرد کمپینهای بازاریابی دیجیتالی استفاده می نمایند.

این شرکت سپس آزمایش ابزارهای نرم افزاری را آغاز کرد تا راهکاری را جایگزین کوکی هایی کند که اجازه دهد تبلیغات هدفمند بدون شناسایی مصرف نمایندگان شخصی نمایش داده گردد. این ابزارها با استقبال سرد برخی از شرکتهای رسانه ای و بازاریابی روبرو شدند.

وینای گوئل، مدیر مهندسی کروم در یک پست وبلاگ نوشت: اگرچه پیشرفت قابل ملاحظه ای در این ابتکار اجرا شده اما روشن شده که زمان بیشتری در این اکوسیستم احتیاج است تا این فرایند اصلاح گردد. وی شرح داد گوگل حذف کوکی ها را در دو مرحله اجرا می نماید که شامل یک آزمایش 9 ماهه برای ناشران، طراحان و تبلیغات نمایندگان وب است که در اواخر سال 2022 آغاز می گردد و سپس یک دوره نهایی سه ماهه که در سال 2023 آغاز می گردد.

کوکی های وب به ایجاد صنعت بزرگ تبلیغات وب یاری کردند که گوگل در آن پیشتاز است اما این ابزارهای ردیابی هدف موج قوانین حریم خصوصی و تغییرات قرار گرفته اند. اپل کوکی های شخص ثالث را از مرورگر سافاری حذف نموده و بازاریابان را وادار نموده است برای ردیابی مصرف نمایندگان، موافقت آنها را دریافت نمایند. گوگل با آگاهی کامل از اهمیت کسب و کار تبلیغات خود و همچنین تفحص ضد انحصارطلبی فزاینده حرکت می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور انگلیس اوایل ژوئن اعلام نمود تغییرات آینده کروم رقابت را کاهش داده و ناشران را از درآمد محروم می نماید. گوگل در واکنش به این اظهارات متعهد شد استفاده از اطلاعات مصرف نماینده را محدود نموده و هیچ گونه دسترسی خاصی به ابزارهایش ندهد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29516

به "تعویق حذف کوکی های تبلیغاتی در مرورگر گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق حذف کوکی های تبلیغاتی در مرورگر گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید