توضیحات مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور در مورد بلیت فروشی الکترونیکی، پایان دلالی و بازارسیاه بلیت

به گزارش شیوا مارکت، علی اصغر انتظارخیر، مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور توضیحاتی در مورد فروش بلیت الکترونیکی و مزایای آن ارائه کرد.

توضیحات مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور در مورد بلیت فروشی الکترونیکی، پایان دلالی و بازارسیاه بلیت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، علی اصغر انتظارخیر، مدیر سامانه هوشمند گیت های استادیوم های کشور در نشست خبری گفت: همان طور که همه می دانید، این موضوع بلیت فروشی الکترونیکی چند سالی است که مجموعه های مدیریتی را درگیر کرده بود و این ایده تبدیل به عمل شد. نزدیک به دو سال پیش این پروژه آغاز به کار کرد و ساماندهی فوتبال از نظر بلیت فروشی در شورای تأمین مطرح شد. مکمل این موضوع فیفا و AFC بودند. گیت های الکترونیکی، شماره گذاری جایگاه ها و بلیت فروشی از مهمترین موضوعات بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: سامانه ای طراحی شده است تا وقتی تماشاگر وارد استادیوم می شود، بتواند از طریق کد ملی بلیت را تهیه و جایگاه خود را انتخاب کند. گیت های مکانیزه هم برای کنترل ورود تماشاگران به مجموعه استادیوم طراحی شده اند. در این سامانه تماشاگر می تواند جایگاه خود را مشخص کند.

مدیر سامانه هوشمند گیت های استادیوم های کشور درباره نحوه خرید بلیت و اینکه سایت ها مسئله ای نداشته باشند، گفت: طبق مصوبه شورای امنیت کشور این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و می توان از تهران بلیت مسابقه شهر دیگر را خریداری کرد. سامانه ما یک سامانه کشوری دیده شده است و سرورها یک جا متمرکز نیست. خیلی از مسائلی که قبل بوده است، مثل ترافیک و عدم تهیه بلیت وجود نخواهد داشت. همچنین استعلام کد ملی جزو اولویت هاست.

وی خاطر نشان کرد: از این به بعد یک ساعت مانده به بازی مثلاً می دانیم برای بازی استقلال و سپاهان چه تعداد بلیت فروخته شده است و معضلات پشت در ماندن را نخواهیم داشت. بر همین اساس می توانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. به یکسری نیرو نیز آموزش داده شده است و آنها نیز باید تعدادی را آموزش دهند تا بتوانند در روز بازی در زون هایی که تعریف شده است، بنشینند. آنها می توانند به تماشاگران کمک کنند تا جایگاه خود را پیدا کنند.

انتظارخیر درباره مسائل پارک خودرو برای تماشاگران هم گفت: بحث پیش فروش بلیت هم مطرح شده که براین اساس باشگاه می تواند متوجه شود چه تعداد هوادار می آید. بر همین اساس می توان برنامه ریزی کرد. ما قبلاً نمی دانستیم چه تعداد تماشاگر برای بازی ها داریم.

وی درباره بلیت فروشی کاغذی و اینکه درآمدها به چه صورت توزیع می شود، شرح داد: امروز دوستان از فولاد خوزستان اینجا بودند. باشگاه ذوب آهن هم برای همکاری اعلام آمادگی کرده است. زمانی که بلیت خریداری می شود، آنلاین پول به حساب باشگاه و ذینفع ها واریز می شود، یعنی پول به حساب هیچ شرکتی نمی رود، چون بلیت آنلاین فروخته می شود. ما به لحظه می دانیم چه تعداد بلیت فروخته شده است. مثلاً می دانیم از 10 هزار تماشاگری که بلیت خریدند چه تعداد وارد استادیوم شده اند. بنابراین شائبه وجود نخواهد داشت چه تعداد در استادیوم هستند و دو نفر نمی توانند یک بلیت بخرند.

مدیر سامانه هوشمند گیت های استادیوم های کشور ادامه داد: از طرفی سامانه بلیت فروشی به صورت سینک وصل به گیت هاست. در واقع دیگر شائبه ای برای تعداد تماشاگران وجود ندارد. هویت تماشاگران مشخص خواهد بود و قابلیت ردیابی هم دارد.

وی درباره احتمال به وجود آمدن بازارسیاه گفت: دیگر بلیت کاغذی معنا ندارد. زمانی که بلیت از سایت خریده می شود، جایگاه هر تماشاگر مشخص است. حتی نمی توان فرد دیگری را به جای خود به استادیوم فرستاد، چون اگر جرمی صورت بگیرد، به پای فرد اصلی نوشته می شود. یک نفر به من گفت که کاسبی اش به هم می ریزد که گفتم کار درست را ما انجام می دهیم. در واقع بحث دلالی هم در سامانه جدید جمع می شود.

انتظارخیر درباره بلیت ویژه میهمانان و همچنین شرایط طبقه دوم استادیوم آزادی هم گفت: برای بحث عوامل اجرایی و خبرنگاران گیت ویژه در نظر گرفته شده است. همه این افراد احراز هویت شده و وارد می شوند. درباره میهمانان ویژه هم یک فرآیند را تعریف کرده ایم. در این بین حق انتخاب با باشگاه هاست. برای این موضوع راهکاری در نظر گرفته شده است و در آن، در نظر گرفته شده که آن فرد میهمان باید در سایت ثبت کند و با کارت ویژه وارد شود. در واقع هر فرد میهمان باید احراز هویت شده و وارد شود. درباره طبقه دوم استادیوم آزادی هم باید بگویم که این جزو اولویت های دوم مجموعه است. گیت ها در حال نصب است و احتمالاً تا دو هفته دیگر به مرحله نهایی می رسد.

مدیر سامانه هوشمند گیت های استادیوم های کشور درباره اجرایی شدن بلیت فروشی الکترونیکی گفت: در وزارت ورزش و باشگاه ها باید توافق شود تا ما هم آن را عملیاتی کنیم. به تناسب هر باشگاه یک ادمین معرفی می شود و آن فرد همه چیز را در اختیار می گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط ورود بانوان فراهم شده است یا نه و اینکه گیت های مخصوص برای این قشر نصب شده است؟، گفت: به جز استادیوم آزادی بقیه مجموعه ها با سرعت و قدرت کار می کنند که می توانم به استادیوم فولاد آره نا و فولادشهر اشاره کنم. البته در آزادی هم کار در حال انجام است، ولی همه به این سمت در حال حرکت هستند. در آزادی کارهای کارشناسی برای ورود بانوان در حال انجام است، البته این مستلزم سیاست کلان کشور است. به هرحال آمادگی لازم در این باره وجود دارد.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9132

به "توضیحات مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور در مورد بلیت فروشی الکترونیکی، پایان دلالی و بازارسیاه بلیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور در مورد بلیت فروشی الکترونیکی، پایان دلالی و بازارسیاه بلیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید