ثبت اطلاعات 85 درصد رای دهندگان در سرور مرکزی کمیسیون انتخابات

به گزارش شیوا مارکت، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ثبت اطلاعات بیش از یک میلیون و 700 هزار رای دهنده در سرور مرکزی این کمیسیون خبر داد.

ثبت اطلاعات 85 درصد رای دهندگان در سرور مرکزی کمیسیون انتخابات

به گزارش ، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ثبت اطلاعات بیش از یک میلیون و 700 هزار رای دهنده در سرور مرکزی این کمیسیون خبر داد.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: تعداد 5 هزار و 558 فرم نتایج اسکن و همچنین 25 هزار و 560 فرم نتایج دیگر تصفیه شده است. وی همچنین افزود که 87 فورم نتایج آماده تفتیش شده و 432 فورم نتایج دیگر به باز شماری رفته است.

رحیمه ظریفی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز گفت: تاکنون از 22 هزار و 588 محل رای دهی حدود یک میلیون 737 هزار و 78 رای بایومتریک شده به سیستم مرکزی ثبت معلومات منتقل شده است.

مولانا عبدالله، عضو دیگر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز در این نشست خبری بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری در 26 هزار و 568 محل در سراسر کشور برگزار گشت که آرای بایومتریک شده 22 هزار و 588 محل در سرور مرکزی منتقل شده است.

به گفته وی، آرای بایومتریک شده 3 هزار و 980 محل دیگر در حال بررسی است و تا 3 روز دیگر به سرور مرکزی منتقل می شود.

وی تاکید کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان تلاش می کند نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری را در وقت معین شده اعلام نماید.

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان در تاریخ 27 میزان/ مهر و نتایج نهایی در تاریخ 6 عقرب/ آبان اعلام شود اما پیش از این برخی از مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان از احتمال به تعویق افتادن اعلام نتایج خبر داده بود.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12110

به "ثبت اطلاعات 85 درصد رای دهندگان در سرور مرکزی کمیسیون انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت اطلاعات 85 درصد رای دهندگان در سرور مرکزی کمیسیون انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید