جنگ جهانی آمریکا!، تحریم های ایالات متحده به آفریقا هم رسید

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی را علیه چند شخص و نهاد آسیایی- آفریقایی اعمال کرد.

جنگ جهانی آمریکا!، تحریم های ایالات متحده به آفریقا هم رسید

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر: وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در وبگاه خود از اعمال تحریم‌هایی علیه چند شخص و نهاد آسیایی- آفریقائی اطلاع داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که این کشور تحریم‌هایی را علیه بعضی اشخاص در کشورهای ماکائو، قرقیزستان و لیبریا و همچنین نهادهایی واقع در هنگ کنگ، پالائو و کامبوج وضع نموده است.

بهانه دفتر کنترل دارائی‌های وزارت خزانه داری آمریکا طبق روال همواره؛ مبارزه با اشخاص و نهادهایی است که در زمره نقش‌آفرینان فساد به شمار می‌آیند!

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با طرح ادعائی مضحک در این خصوص مدعی شد که کشورش عوامل فساد را مورد تحریم قرار می‌دهد!

در مورد هنگ‌کنگ، لازم به ذکر است که ماه گذشته چین قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن هر قانون‌گذاری که از استقلال منطقه هنگ‌کنگ حمایت یا امنیت ملی را تهدید کند، باید رد صلاحیت گردد؛ مصوبه‌ای که به برکناری 4 نفر از قانون‌گذاران هنگ‌کنگی انجامید.

در همین رابطه، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه ادعا نموده بود: اقدامات اخیر پکن مبنی بر رد صلاحیت قانون‌گذاران هوادار دموکراسی در شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ، شکی باقی نمی‌گذارد که حزب کمونیست چین به صورت آشکاری تعهدات بین‌المللی خود تحت اعلامیه مشترک چین- بریتانیا و وعده‌هایش به مردم هنگ‌کنگ را نقض نموده است.

به گزارش مهر، آمریکا هنگ کنگ را به عنوان اهرم و بهانه‌ای برای اعمال فشار بر چین در دست گرفته و هر تصمیمی که پکن در مورد هنگ کنگ اتخاذ می‌کند بهانه‌ای می‌گردد تا واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات چینی اعمال کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25289

به "جنگ جهانی آمریکا!، تحریم های ایالات متحده به آفریقا هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ جهانی آمریکا!، تحریم های ایالات متحده به آفریقا هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید