حقایقی جالب از هواپیمایی ایر کانادا

به گزارش شیوا مارکت، حقایقی از هواپیمایی ایر کانادا که شاید تا به حال نشنیده باشید

هواپیمایی ایر کانادا حامل پرچم کانادا، ایرلاین ملی این کشور است. ایر کانادا پروازهای سیستمی و پروازهای غیرسیستمی را در قالب پروازهای چارتر بین المللی و داخلی هم برای جابجایی مسافران و هم کارگو(حمل بار) در سراسر دنیا فراهم می نماید. ایر کانادا در سال 1937 تاسیس شده است. این ایرلاین در ابتدا با نام ترنس - کانادا شناخته می شد تا اینکه در سال 1965 به ایر کانادا تغییر نام داد.

حقایقی جالب از هواپیمایی ایر کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

هواپیمایی ایر کانادا یکی از ایرلاین های مشهور دنیا است که تاکنون پیروز به دریافت جوایز بیشماری شده است، که از آن میان می توان به انتخاب ایرکانادا به عنوان بهترین ایرلاین امریکای شمالی برای 8 بار طی 10 سال از سوی Skytrax اشاره نمود. اما در خصوص هر ایرلاین حقایقی وجود دارد که شاید تا به حال نشنیده باشید. در این مطلب با خبرنگاران، رتبه یک فروش بلیط کانادا و رتبه یک فروش بلیط ایر کانادا در ایران همراه باشید تا با حقایقی جالب درباره این شرکت هواپیمایی آشنا شوید .

سیستم اکسیژن

ایرلاین ایر کانادا یکی از اولین شرکت های هواپیمایی بود که در ناوگان داخلی خود با به کار بردن سیستم های اکسیژن ثابت از تجهیزات ایمنی هوایی استفاده کرد.

دی آیسینگ

هواپیمایی ایر کانادا نخستین ایرلاینی بود که ناوگان خود را به دی آیسینگ یا همان یخ زدایی هواپیما مجهز کرد. ایرکانادا این سیستم را برای اولین بار بر روی هواپیماهای لاکهید 1408 و 1808 خود به کار گرفت.

جعبه سیاه

در اوایل دهه 1960 ایر کانادا درگیر توسعه ضبط پروازی چند کاناله بود. در سال 1965، کارافزارهای روی استون(Royston Instruments)، کمپانی الکترونیکی انگلیسی با یاری مهندسین ایر کانادا سیستم ضبط پروازی چند کاناله را فراوری کردند که با نام جعبه سیاه شناخته شد. ایرکانادا جعبه سیاه را برای نخستین بار روی هواپیماهای DC-8 و ونگارد نصب کرد.

موتور جت

هواپیمایی ایر کانادا نخستین ایرلاینی بود که با استفاده موتورهای توربوفن، به صحت ادعای کارکرد این موتورهای جت پی برد. ایر کانادا نخستین ایرلاینی بود که از موتورهای جت بر روی هواپیماهای DC-8 و در راستا مونترال - ونکوور استفاده کرد.

اتوماسیون رزرو

هواپیمایی ایر کانادا نخستین سیستم رزرو رایانه ای را به دنیا معرفی کرد. این سیستم توسط فرانتی کانادا راه اندازی شد. اجرای سیستم رزرو کامپیوتری در 24 ژانویه 1963 کامل شد.

ایرباس A320

هواپیمایی ایرکانادا نخستین ایرلاین در کانادا بود که از ایرباس A320 در ناوگان خود استفاده کرد. ایر کانادا نخستین ایرباس A320 خود را در 25 ژانویه 1990 به پرواز درآورد.

بلیط الکترونیکی

فروش بلیط الکترونیکی همزمان با آزمایش خدمات ایر کانادا بر روی راستاهای منتخب پروازی شروع شد. این مرحله در راستاهای بین المللی ایر کانادا در سال 1996 اجرا شد.

ایرباس A319

ایر کانادا نخستین هواپیمایی امریکای شمالی بود که از ایرباس A319 در ناوگان خود و برای راستا پروازی تورنتو- بوستون استفاده کرد.

کارت پرواز الکترونیکی

ایر کانادا نخستین ایرلاین در امریکای شمالی بود که کارت پرواز الکترونیکی برای چک - این در موبایل را در سال 2009 به کار برد.

اپلیکیشن های ایر کانادا

هواپیمایی ایر کانادا نخستین ایرلاین امریکای شمالی بود که اپلیکیشن های موبایل را برای سیستم عامل های اپل و اندروید به ترتیب در آگست و اکتبر 2009 راه اندازی کرد. این اپلیکیشن های رایگان به کاربران خود این امکان را می دهند که کارت پرواز خود را به صورت الکترونیکی دریافت نمایند، اطلاعات پرواز را در زمان واقعی ردیابی نمایند و از تغییرات در برنامه سفر و بسیاری تغییرات دیگر آگاه شوند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

هواپیمایی ایر کانادا نخستین ایرلاین در کانادا بود که امکان رزرو اینترنتی بلیط هواپیما را برای کاربران اپل فراهم کرد.

اینترنت وای فای در هواپیما

هواپیمایی ایر کانادا نخستین ایرلاین کانادایی بود که در سال 2016 امکان دسترسی به اینترنت وای فای را برای تمام 129 هواپیمای باریک پیکر خود در امریکای شمالی فراهم کرد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8448

به "حقایقی جالب از هواپیمایی ایر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب از هواپیمایی ایر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید