خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به افزایش است

به گزارش شیوا مارکت، شاهرود - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به افزایش است و شهروندان باید مراقبت های بیشتری درنظربگیرند.

خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به افزایش است

رضا چمن پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد : تا به امروز 210 نفر با علائم شبه کرونا بستری شده و بیش از 380 بیمار با علایم عفونت های حاد تنفسی مراجعه سرپایی داشته اند.

وی اضافه کرد : این در حالی است که بیش از 80 درصد موارد خفیف بوده و بهبود می یابند و احتیاج به مراجعه ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد : تعداد 33 نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شده که از این تعداد 18 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده ، 11 نفر بستری و تحت مراقبت هستند و 4 نفر از سالمندان بیمار که بیماری های مزمن زمینه ای همچون دیابت ، ریوی و قلبی عروقی داشته اند فوت کردند .

چمن گفت: نمونه های آزمایش مربوط به موارد بیماران بدحال و شدید بستری می باشد که احتمال مرگ آنان خصوصا در صورت سالمند بودن و داشتن بیماری زمینه ای بیش از 10 درصد افزایش می یابد .

به گفته وی ، بطور کلی در بین مجموعه مبتلایان اعم از خفیف، متوسط و شدید احتمال مرگ 2 تا 3 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن مردم تاکید و توصیه کرد: از ترشحات مجاری تنفسی و استفاده از دستمال کاغذی یک بار مصرف در هنگام سرفه وعطسه محافظت گردد.

وی گفت : از دستمال کاغذی یکبار استفاده گردد و بی درنگ به نحو صحیح در سطل زباله انداخته گردد، حداقل یک متر از دیگران بویژه افراد با علائم عفونت های تنفسی فاصله گرفته شده و دست ها مکرر با آب و صابون شست و شو گردد .

اجتناب از دست دادن و روبوسی ، از حضور در کلیه محل های تجمع، اماکن عمومی، فرهنگی، مذهبی، بازار، لغو کلیه مراسم ترحیم و مجالس عروسی ، رعایت بیش از پیش بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی ، پاکیزه و ضد عفونی نمودن مکرر محیط، لباس ها، اجسام و خصوصا سطوح در معرض تماس دست ها از دیگر توصیه های کارشناسان بهداشت است.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16873

به "خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید