خبرنگاران استاندار ایلام: عادی انگاری کرونا در ایام نوروز خطرساز می گردد

به گزارش شیوا مارکت، ایلام - خبرنگاران - استاندار ایلام گفت: عادی انگاری کرونا در ایام نوروز خطر ساز می گردد به همین دلیل مردم باید آگاهانه نسبت به این مسأله برخورد نمایند.

خبرنگاران استاندار ایلام: عادی انگاری کرونا در ایام نوروز خطرساز می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمد نوذری روز شنبه در شصت و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: تا به امروز سه موج کرونا را پشت سر گذاشته ایم که در موج سوم در آبان ماه پاییز غم انگیزی به خاطر از دست رفتن شمار زیادی از هم وطنان رقم زد.

وی علت شکل گیری هر سه موج را غفلت از کرونا، عادی انگاری کرونا و کم رنگ شدن اجرای مصوبات و پروتکل های بهداشتی برشمرد و گفت: قطعا جلوگیری از شکل گیری موج چهارم کرونا احتیاجمند همکاری مسئولان و همراهی مردم است.

شرایط استان های اطراف ایلام از نظر کرونا هشدار دهنده است

استاندار ایلام گفت: هم اکنون ایلام در داخل یک مستطیل خطر کرونا از چهار گوشه از سمت عراق، خوزستان، کرمانشاه و لرستان قرار گرفته که احتیاجمند توجه ضروری است.

نوذری با اعلام اینکه مرز مسافرتی مهران یک هفته دیگر تعطیل است، گفت: مرز مهران، بازارچه و مبادی ورودی خوزستان و دیگر استان ها باید به شدت کنترل گردد.

ستاد کرونا استاد در ایام نوروز در آماده باش

وی در ادامه با اشاره به ایام پیش رو و سرانجام سال و تعطیلات نوروزی خواهان آماده باش تمام عوامل ستاد کرونای استان و شهرستان ها شد و گفت: در این ایام از سانه ها تقاضا دارم با تشکیل کمپین؛ نه به چهار شنبه سوری، نه به پنجشنبه و آدینه آخر سال، نه به سفر، نه به چادر زدن در راستای مطلع سازی افکار عمومی برای رعایت پروتکل های بهداشتی کوشش نمایند.

مهمان نوازیم اما به پیشواز کرونا نمی رویم

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که ما مردم مهمان نوازی هستیم اما هیچگاه از کرونا استقبال نمی کنیم و در این شرایط کرونایی هیچ برنامه ای برای پذیرایی از مسافران نوروزی نداریم.

وی گفت: در این ایام مسافران به ایلام سفر ننمایند و ایلامیان ساکن دیگر استان ها هم با توجه به شرایط کرونا تا حد امکان به استان سفر نداشته باشند اما در صورت ورود به استان باید تست شوند.

عدم اجرای پروتکل ها دلیل اصلی خیز کروناست

استاندار ایلام دلیل خیز کرونا در هر منطقه عدم اجرایی شدن مصوبات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسوولان و مردم بیان کرد و گفت: در این شرایط اهتمام فرمانداران در دو وظیفه تنظیم بازار و معیشت مردم و مهار کرونا خلاصه می گردد.

نوذری در ادامه گفت: شیوع و گردش کرونا در همه جای کشور و استان وجود دارد، سهل انگاری عواقب پشیمان نماینده ای در پی خواهد داشت.

وی راه مهار کرونا را وحدت و همدلی مردم و مسئولان و ایجاد هم افزایی در اجرای مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد و تاکید نمود: در این راستا نقش امام آدینه ایلام در ایجاد وحدت و همدلی در استان محوری است.

وی از اهتمام و دلسوزی امام آدینه در امور مختلف به ویژه در بحث کرونا و یاری های مومنانه تشکر کرد و گفت: وجود شخصیت فرهیخته حاج آقا کریمی تبار برای استان یک نعمت است.

مردم پنجشنبه آخر سال به آرامستان ها نروند

استاندار ایلام گفت: معمولا حضور در آرامستان ها در پنجشنبه آخر سال یک فرهنگ و سنت قدیمی است اما در این شرایط باید مردم به گونه ای مدیریت نمایند که با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و زدن ماسک از تجمعات بپرهیزند.

وی از نیروی انتظامی نیز خواست در بحث چهارشنبه آخر سال با مدیریت مناسب از تجمع جلوگیری کند.

برپایی چادر در ایام نوروز ممنوع

وی همچنین یکی دیگر از مسائل را برپایی چادر در ایام عید برشمرد و گفت: با توجه به خطر ابتلا به بیماری کرونا نباید مردم چادر های گروهی برپا نمایند.

استاندار ایلام از اصناف و بازاریان خواست تا در این ایام سرانجامی سال پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و از ایجاد تجمعات خودداری نمایند.

نوذری همچنین گفت: کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم تامین شده و مسئله ای در زمینه آن در استان وجود ندارد.

وی به تشدید نظارت ها بر بازار در ایام سرانجام سال تاکید نمود و از اتاق اصناف و بازرسان اداره کل صمت خواست به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار حضور محسوس و مستمر داشته باشند.

وی همچنین به مدیریت میوه شب عید و توزیع آن در مراکز متعدد برای جلوگیری از تجمعات تاکید نمود.

وی از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی و مطلعی بخشی به مردم در مورد خطر تجمع در آرامستان ها، بازار را گوشزد نمایند و همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید داشته باشند.

دور زمین: مجله سفر و گردشگری دور زمین

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29101

به "خبرنگاران استاندار ایلام: عادی انگاری کرونا در ایام نوروز خطرساز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار ایلام: عادی انگاری کرونا در ایام نوروز خطرساز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید