خبرنگاران روستاگردی کلید توسعه فارسبان نهاوند است

به گزارش شیوا مارکت، همدان-خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: سراب فارسبان در کنار سراب های گیان و گاماسیاب ازجمله مهم ترین مناطق بکر گردشگری این شهرستان است که طرح روستاگردی کلید توسعه آن محسوب می گردد.

خبرنگاران روستاگردی کلید توسعه فارسبان نهاوند است

محسن جانجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: وجود درخت گردوی کهنسالی با حدود 600 سال قدمت در این سراب یکی از جاذبه های طبیعی سراب فارسبان است.

وی گفت: قطر این درخت پنج متر، ارتفاع شاخه های آن 60 متر و شعاع شاخه ها و سایبان آن حدود 700متر مربع است که در نوع خود در دنیا نمونه است.

رییس اداره میراث فرهنگی،توریستی وصنایع دستی نهاوند با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای در نقاط توریستی استان اضافه کرد: مرحله چهارم محوطه سازی سراب فارسبان به اتمام رسید.

جانجان گفت: درسه سال اخیر به ویژه در سالجاری، اقدامات زیرساختی متعدد و قابل توجهی در حوزه توریستی نهاوند اجرایی شد، ولی زیرساخت هایی که کرونا اجازه نداد توریستان با استفاده از آن لذت ببرند.

وی گفت: این اقدامات شامل ساماندهی مبلمان محیطی و اجرای سنگ فرش به صورت طبیعی، ساخت نیمکت و اصلاح سکوهای نشیمن داخل محوطه سراب با اعتبار 2 میلیارد ریال و اجرای برج نوری در داخل سراب با اعتبار چهار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه فارسبان نهاوند منطقه بکر در توسعه توریستی روستایی این شهرستان است گفت: روستاگردی یکی از اهداف مهم در جذب توریست است که باید زیرساخت های آن به خوبی مهیا گردد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی همدان اظهار داست: کلید توسعه فارسبان و روستاهای همجوار در حوزه توریستی است که با از بین رفتن ویروس کرونا می تواند در اشتغالزایی و کسب درآمد نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی اعلام کرد: مشخص محدوده مناطق نمونه توریستی در این شهرستان از ابتدای سال نیز شروع شده است.

جانجان گفت: نهاوند دارای سه منطقه توریستی بام نهاوند، سراب گیان و سراب فارسبان است که هرکدام از این مناطق دارای پتانسیل فراوان در جذب توریست و رونق این صنعت در شهرستان نهاوند است.

وی اعلام کرد: نهاوند با داشتن 264 دهنه سراب، چشمه و رشته قنات به شهر سراب ها معروف بوده و صندلی نخست را در استان همدان دارا است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی نهاوند اضافه کرد: یکی از گام های مهم و اساسی برای رسیدن به توسعه پایدار در توریستی، شناخت زیرساخت های مربوط به این حوزه است که توجه و شناخت کافی به این زیرساخت ها برنامه ریزی برای توسعه توریستی را آسان می نماید.

جانجان اعلام کرد: شهرستان نهاوند با توجه به جاذبه های توریستی خیلی خوبی که دارد از ظرفیت ویژه ای برای توسعه توریستی به خصوص توریستی فرهنگی و طبیعت گردی برخوردار است؛ اما در زمینه زیرساخت های لازم برای رونق آن، ضعیف و احتیاجمند سرمایه گذاری است.

جانجان به زیر ساخت های لازم برای توسعه توریستی اشاره نمود و اضافه کرد: برای رونق توریستی وجود جاذبه های مختلف طبیعی و تاریخی شرط ضروری است، اما کافی نیست و احتیاج به زیر ساخت هایی از جمله خدمات توریستی، حمل و نقل، رقابت پذیری کالاها و وجود جاذبه های انسان ساخت دارد که این زیر ساخت ها در نهاوند ضعیف و نیارمند تقویت است.

سراب گاماسیاب، سراب نیلوفر، سراب گیان، سراب فارسبان، سراب باروداب و سراب ملوسان با حیات وحش منحصر به فردش معروف ترین سراب های نهاوند هستند که هر کدام می تواند نمادی زیبا برای معرفی غنای طبیعت نهاوند وصندلیی برای جذب توریست باشد.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی افزون بر 190 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

دور زمین: مجله سفر و گردشگری دور زمین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24230

به "خبرنگاران روستاگردی کلید توسعه فارسبان نهاوند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روستاگردی کلید توسعه فارسبان نهاوند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید