خبرنگاران معاون استاندار زنجان: حقوق مصرف کننده با رویکرد خودش تنظیم می گردد

به گزارش شیوا مارکت، زنجان- خبرنگاران- سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری زنجان گفت: حقوق مصرف کننده با رویکرد مصرف کننده تنظیم می گردد نه با رویکرد دولت؛ پس وقتی مصرف کننده با کالای تقلبی روبرو می گردد باید آن را اظهار نموده و برای رسیدگی به مراجع مربوطه گزارش کند.

خبرنگاران معاون استاندار زنجان: حقوق مصرف کننده با رویکرد خودش تنظیم می گردد

محمدرضا آبی پور شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که به مسائل صنف حمل ونقل عمومی اختصاص داشت، اعلام کرد: در مورد استاندارد بودن قطعات و لوازم یدکی خودروها و همچنین تمام کالاهای مورد احتیاج جامعه 2 حالت وجود دارد.

وی گفت: حالت اول و راه چاره مقابله با کالای تقلبی، اعلام شکایت به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات حکومتی است که بدون هزینه و در سریع ترین زمان، رسیدگی می گردد که متاسفانه این امر در جامعه ما نزدیک به صفر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری زنجان گفت: حالت دوم این است که وقتی به دلیل فشار تحریم ها نمی توان کالایی را وارد کرد و یا فقط کالاهای چینی وارداتی در کنار کالاهای داخلی استفاده می گردد، دلیل بر نظارت و کنترل نکردن استاندارد کالاها نیست.

وی گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد استان، کالاها را آنالیز نموده و در صورت نداشتن نشان استاندارد به عنوان تخلف به مراجع مربوطه معرفی می نمایند.

آبی پور توضیح داد: آنالیز های اداره استاندارد به صورت تصادفی بوده و امکان آنالیز تمام کالاها وجود ندارد لذا این مصرف نماینده است که تخلف را باید گزارش کند.

وی با بیان اینکه فروش کالای تقلبی، تخلف است، اعلام کرد: یکی از وظایف اتحادیه های صنفی این است که به صورت کتبی تمام اصناف زیرمجموعه خود ابلاغ نمایند که فروش کالای تقلبی، تخلف بوده و در صورت کشف کالای تقلبی، برخوردهای شدید و خارج از موارد پیش بینی شده در قانون، اعمال می گردد.

آبی پور با بیان ینکه کارگروه تنظیم بازار در صورت احتیاج، مجوز این نوع برخورد را از مراجع مربوطه اخذ می نماید، اضافه نمود: در صورت احراز تخلف علاوه بر پلمب واحد صنفی، جواز کسب وی نیز برای همواره باطل می گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری زنجان، اتحادیه ها و انجمن های صنفی را نمایندگان و مدافعان حقوق اعضای آن صنف خواند و گفت: اتحادیه ها مسائل و پیشنهادات صنف مربوطه خود را به وسیله اتاق اصناف باید به دستگاه مجری و در صورت برطرف نشدن به استانداری اعلام نمایند.

وی با اشاره به توزیع 39 هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین با حواله به وسیله سامانه، گفت: سال جاری 39 هزار حلقه لاستیک توزیع شده در حالی که این میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار حلقه بوده است.

آبی پور اعلام کرد: سامانه باید از ناهنجاری ها، نابسامانی ها و بی انضباطی ها جلوگیری کند در حالی که اینطور نبوده که احتیاجمند رصد و نظارت دقیق تر است.

وی با بیان اینکه شرایط بازار و اصناف توسط دستگاه های اجرایی مربوطه رصد می گردد، توضیح داد: تکالیف دستگاه ها نیز از این پس رصد می گردد و در صورتی که هر کدام از دستگاه های اجرایی در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود کوتاهی نمایند، برخورد می گردد زیرا نمی توان انتظار داشت که اصناف و بازاریان بدون حضور دستگاه های اجرایی، موارد را رعایت نمایند.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22351

به "خبرنگاران معاون استاندار زنجان: حقوق مصرف کننده با رویکرد خودش تنظیم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار زنجان: حقوق مصرف کننده با رویکرد خودش تنظیم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید