خبرنگاران هر سه روز یک زن آلمانی به دست شریک زندگی اش کشته می گردد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- آمارهای رسمی شان می دهد خشونت علیه زنان در آلمان افزایش نگران کننده ای یافته به طوری که در هر سه روز یک زن به دست شریک زندگی اش به قتل می رسد.

خبرنگاران هر سه روز یک زن آلمانی به دست شریک زندگی اش کشته می گردد

به گزارش خبرنگاران، در ماه های اخیر تعطیلی های ناشی از بحران کرونا و اجبار اعضای خانواده به سپری کردن زمان بیشتر در کنار هم، به افزایش مشاجرات خانوادگی دامن زده است، این موضوع همچنین به شدت دریافت خشونت علیه زنان در آلمان منجر شده است به طوری که هر 45 دقیقه یک زن در این کشور از سوی شریک زندگی خود مورد حمله قرار گرفته و آسیب می بیند.

نشریه بیلد آلمان امروز (چهارشنبه) در گزارشی نوشت: خشونت علیه زنان فقط در مناطق جنگی و بحرانی رخ نمی دهد. در آلمان نیز از هر سه زن یک نفر حداقل یک بار در زندگی تحت تأثیر خشونت های جسمی یا جنسی قرار گرفته است. از نقطه نظر آماری این میزان بیش از دوازده میلیون زن آلمانی را شامل می گردد.

بر این اساس شدیدترین شکل خشونت علیه زنان قتل است. این قتل زنان و دختران به دلیل جنسیت آنها، از جمله قتل ناموسی زنان توسط شرکای فعلی یا سابق آنها و یا در درگیری مسلحانه یا در ارتباط با جرایم گروهی یا سازمان یافته است.

این در حالی است که زنان آلمانی در زندگی روزمره خود بارها تحت آزار و اذیت لفظی تا عملی قرار می گیرند. طبق مطالعات موسسه ایپسوس 60 درصد از زنان مورد مطالعه اظهار داشتند که از سن 15 سالگی در معرض نوعی آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند و 17 درصد از آنان آزار و اذیت جنسی را در محل کار تجربه نموده اند. همچنین زنان در خانه نیز از خشونت در امان نبوده اند، این نوع خشونت اغلب با خشونت عاطفی و کلامی نیز همراه است.

در همین رابطه وزارت امور خانواده آلمان اعلام نمود در سال 2019میلادیتقریبا هر سه روز یک زن در خشونت خانگی جان خود را از دست داده است (117 مورد قتل زنان). این در حالی است که در امسال میلادی، این میزان شامل 122 مورد قتل، آدم کشی یا صدمات جسمی منجر به مرگ بوده است.

هرچند در بسیاری از کشورهای اروپایی، زنان تحت تأثیر خشونت و تهدید، می توانند به وسیله شماره های تلفن معین از مشاوران یاری بگیرند و نمایندگان 22 کشور اتحادیه اروپا، سوئیس و کمیسیون اروپا از چنین طرحی حمایت می نمایند اما این اقدامات نتوانسته از میزان خشونت ها علیه زنان بکاهد.

از زمان شروع بحران کرونا از چندین ایالت آلمان گزارش شده که زنان به طور قابل توجهی بیشتر از دوره پیش از کرونا خواهان یاری از سوی نهادهای حمایتی شده اند. کارشناسان تصور می نمایند که به دلیل محدودیت های تماس و تشدید مجاورت فیزیکی اعضای خانواده بخاطر محدودیت های کرونایی، تنش های موجود در خانواده ها بیشتر نیز خواهد شد.

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25703

به "خبرنگاران هر سه روز یک زن آلمانی به دست شریک زندگی اش کشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هر سه روز یک زن آلمانی به دست شریک زندگی اش کشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید