خبرنگاران پنج هزار عدد ماسک رایگان در مناطق حاشیه ای مشهد توزیع شد

به گزارش شیوا مارکت، مشهد- خبرنگاران- پنج هزار عدد ماسک رایگان در مناطق حاشیه ای شهر مشهد با هدف پیشگیری از بیماری کرونا توزیع شد.

خبرنگاران پنج هزار عدد ماسک رایگان در مناطق حاشیه ای مشهد توزیع شد

رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این اقدام به ارزش 30 میلیون با راه اندازی کارگاه فراوری ماسک توسط این شورا صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد.

آرزو حیدریان افرود: به همین دلیل مقادیری محلول ضد عفونی و دستکش نیز به صورت رایگان جهت شهروندان ساکن در مناطق کم برخوردار مشهد توزیع شده است.

وی اضافه نمود: شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت استان با همکاری خیران طی سال گذشته تا به امروز در قالب 20 طرح با ارزش 20 میلیارد و 300 میلیون ریال با عناوینی نظیر طعم مهربانی، پویش نه به کرونا، زیارت نشاط سلامت، زنان اشتغال سلامت، غربالگری فشار خون، غربالگری سرطان سینه، بسته های تحصیلی، غذایی و بهداشتی به خاتمه رسانده است.

شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی که اکنون بیش از هزار عضو دارد برای نخستین بار در کشور از سال 1395 فعالیت خود را شروع نموده است.

طبق آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 921 نفر افزایش یافته است که 553 نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 368 نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف روزهای 30 بهمن ماه 1398 تا چهارم فروردین ماه 1399 چهار هزار و 635 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند و در این مدت تا به امروز دو هزار و 973 نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده اند.

همچنین دو هزار و 793 نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز هزار و 535 نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته اند.

بنا بر این آمار تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده 113 تن اعلام شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17660

به "خبرنگاران پنج هزار عدد ماسک رایگان در مناطق حاشیه ای مشهد توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج هزار عدد ماسک رایگان در مناطق حاشیه ای مشهد توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید