خبرنگاران کرونا شاخص داو جونز در بازار سهام آمریکا را خرسی کرد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- بازار سهام آمریکا پس از چندین روز فرایند کاهشی ناشی از بیم شیوع کرونا و کاهش شدید قیمت نفت، بار دیگر سقوط کرد، به طوری که شاخص داو جونز اصطلاحا خرسی شد.

خبرنگاران کرونا شاخص داو جونز در بازار سهام آمریکا را خرسی کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، در خاتمه معاملات روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن)، هر سه شاخص اصلی بازار سهام آمریکا کاهش شدیدی را تجربه کردند که در ادامه فرایند کاهش طی چند روز اخیر بود.

شاخص صنعتی داو جونز در حالی که روز خود را با کاهشی 300 واحدی آغاز کرده بود، در خاتمه معاملات روز چهارشنبه در نهایت 1,464.94 واحد معادل 5.86 درصد افت کرد و روی 23,553.22 واحد ایستاد.

شاخص اس اندپی500 نیز که شامل 500 شرکت مهم در بازار سهام آمریکا است، روز خود را با سقوط آغاز کرد و با سقوط هم به خاتمه برد. این شاخص در خاتمه معاملات امروز 140.65 واحد معادل 4.89 درصد کاهش را تجربه کرد.

نزدک کامپوزیت، دیگر شاخص مهم بازار بورس آمریکا هم اگرچه در خاتمه معاملات بخشی ناچیزی از سقوطش را جبران کرد، اما در نهایت 392.2 واحد نسبت به خاتمه معاملات روز گذشته کاهش داشت که معادل 4.7 درصد افت می شود.

دو شاخص اس اندپی500 و نزدک کامپوزیت نسبت به آخرین رشد خود در 19 فوریه (30 بهمن ماه) شاهد 19 درصد افت بوده اند، اما شاخص صنعتی داو جونز در مقایسه با نزدیک رشد خود در همان زمان، 20 درصد افت کرد که اصطلاحا شاهد بازار خرسی (bear market) شده است.

کارشناسان بازار سرمایه در آمریکا براساس پیشینه بازارهای سهام آمریکا پس از جنگ جهانی دوم می گویند وقتی بازاری وارد حالت خرسی شود، 13 ماه در این شرایط می ماند و به طور متوسط 30 درصد از ارزش سهام افت می کند.

به نوشته تارنمای شبکه خبری ان بی سی، این کارشناسان می گویند که داده های بازارهای مالی آمریکا از سال 1946 تا 2014 نشان می دهد که وقتی بازار خرسی شود، به طور متوسط نزدیک به 22 ماه طول می کشد تا بهبود یافته و سرمایه از دست رفته خود را جبران کند.

خبرگزاری رویترز مدعی است که سقوط شاخص بازار سهام آمریکا پس از گزارش این خبرگزاری درباره پنهانکاری کاخ سفید پیرامون شیوع ویروس کرونا در این کشور روی داده است.

رویترز چهارشنبه شب به نقل از چهار مقام دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گزارش داد که شورای امنیت ملی کاخ سفید دستور داده، نشست های سطح بالای مربوط به کرونا به صورت محرمانه برگزار شده و اطلاعات آن طبقه بندی شود.

خبرگزاری رویترز در تارنمای خود نوشت که عدم ارایه اطلاعات درباره برنامه های مالی دولت ترامپ و درگیری حزبی در واشنگتن، به ابهامات موجود در بازارهای مالی افزوده و باعث سقوط آن شده است.

شرکت بوئینگ با کاهش 18.2 درصدی در ارزش سهامش بزرگترین بازنده امروز در بورس آمریکا بود. این بزرگترین کاهش سه روز در ارزش سهام این شرکت هواپیماسازی بود که حتی از سقوط سهامش در اثر حادثه تروریستی یازده سپتامبر سال 2001 نیز سبقت گرفت.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17147

به "خبرنگاران کرونا شاخص داو جونز در بازار سهام آمریکا را خرسی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا شاخص داو جونز در بازار سهام آمریکا را خرسی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید