خسارت 270 میلیاردی کرونا به گردشگری استان مرکزی

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، خسارت 270 میلیاردی کرونا به گردشگری استان مرکزی مشاهده می گردد.

خسارت 270 میلیاردی کرونا به گردشگری استان مرکزی

داستان چیست؟

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی ضوابط و مقررات لازم در ایام نوروز را به اداره کل ابلاغ نموده است و مهمترین ضوابط، رعایت پروتکل های بهداشتی است که در اماکن و تاسیسات گردشگری و برای فعالان گردشگری لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت 270 میلیارد تومانی کرونا به تاسیسات و صنعت گردشگری استان مرکزی گفت: تا به امروز به منظور پرداخت تسهیلات گردشگری به آسیب دیدگان 165 فقره پرونده در بانک ها تشکیل شده و مبلغ 46 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مرزبان بیان نمود: در استان مرکزی 17 هتل، 24 اقامتگاه بومگردی، 5 مهمانپذیر، 2 هتل آپارتمان، 52 خانه مسافر و 23 مجتمع گردشگری فعال وجود دارد و بدلیل شیوع ویروس کرونا سال جاری تبلیغی برای سفر نخواهیم داشت، ولی برنامه ریزی و آمادگی لازم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی به دلیل شیوع کرونا ممنوع است، اما امکان سفر به شهرهای زرد، آبی و سفید مجاز است، گفت: امکان اقامت در مدارس و کمپ های گردشگری نیز در نوروز وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی بیان نمود: برنامه های فرهنگی و اجرایی ویژه نوروز بر فضای مجازی متمرکز است بطوریکه 200 جاذبه گردشگری استان به وسیله فضای مجازی معرفی می گردد، همچنین برگزاری مسابقه عکس و فیلم از پخت غذاهای محلی نیز در نظر است و 30 هزار اقلام تبلیغاتی در قالب نقشه و کتابچه راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی نیز فراهم شده است.

در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به اینکه احتمال افزایش تردد از 26 اسفند وجود دارد، افزایش تعداد ماشین های گشت نیز در نظر است.

علی زندی فر از افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلفات در جاده های استان اطلاع داد و گفت: 26 دوربین در استان فعال بوده است که طی 4 ماهه اخیر این تعداد دوربین به 58 دوربین رسیده است. همچنین، عملیات لکه گیری، تیغ زنی و اصلاح 95 درصد روشنایی های محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28606

به "خسارت 270 میلیاردی کرونا به گردشگری استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 270 میلیاردی کرونا به گردشگری استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید