خطیب زاده: ادعای رسانه های غربی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی صرفاً در حد یک خبرسازی سطحی است

به گزارش شیوا مارکت، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ادعای برخی رسانه های اروپایی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی در بلژیک چیزی جز فراتر از خبرسازی سطحی نیست، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بازداشت دیپلمات خود در اروپا را اساساً غیرقانونی می داند.

خطیب زاده: ادعای رسانه های غربی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی صرفاً در حد یک خبرسازی سطحی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعای خبرگزاری رویترز و برخی رسانه های اروپائی مبنی بر هشدار دیپلمات بازداشت شده ایرانی به مقامات بلژیک را در حد یک خبرسازی سطحی دانست و تأکید کرد که اینگونه خبرسازی های بی اساس برای بهره برداریهای بعدی و فضاسازی های رسانه ای تولید و منتشر می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه شرح داد: جمهوری اسلامی ایران بازداشت آقای اسد الله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در اروپا را اقدامی از اساس غیر قانونی و نقض فاحش قواعد و رویه های بین المللی و مفاد کنوانسیون 1961 وین قلمداد می کند و براین اساس قبلا مراتب اعتراض شدید خود را به طور رسمی به مقامات دولت های اروپایی ذیربط ابلاغ کرده است.

خطیب زاده افزود:ما معتقدیم نقض مصونیت دیپلماتیک و بازداشت آقای اسدی و محاکمه وی در بلژیک یک بدعت غیر قابل قبول است و وزارت امورخارجه همچنان، کشورهای درگیر این پرونده را مسئول نقض حقوق دیپلمات کشورمان می داند و حق پاسخگویی متناسب را برای خود محفوظ می داند.

.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24123

به "خطیب زاده: ادعای رسانه های غربی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی صرفاً در حد یک خبرسازی سطحی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: ادعای رسانه های غربی درباره دیپلمات بازداشت شده ایرانی صرفاً در حد یک خبرسازی سطحی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید