دادستان کل آمریکا: اقدام تروریستی افسر سعودی توسط القاعده برنامه ریزی شده است

به گزارش شیوا مارکت، دادستان کل آمریکا گفت بر اساس تحقیقات پلیس فدرال این کشور، شواهدی وجود دارد که ثابت می نماید حادثه تیراندازی مرگبار یک افسر سعودی در یک پایگاه نظامی در ایالت فلوریدا که اواخر سال گذشته میلادی رخ داد، توسط القاعده برنامه ریزی شده است.

دادستان کل آمریکا: اقدام تروریستی افسر سعودی توسط القاعده برنامه ریزی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، ویلیام بار دادستان کل آمریکا روز دوشنبه بیان کرد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) شواهدی را در اختیار دادستانی قرار داده است که نشان می دهد گروه تروریستی القاعده طراح و برنامه ریز اصلی حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی-دریایی پنساکولا در ایالت فلوریدا بوده است.

دادستان کل آمریکا خصوص آخرین تحقیقات اجرا شده درباره حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی پنساکولا که یک افسر سعودی به نام محمد الشمرانی عامل آن بود، گفت: ما توانستیم تلفن همراه عامل این حمله را رمزگشایی کنیم و به اطلاعات مهمی درباره او و ارتباطش با القاعده دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: اطلاعات تلفن همراه الشمرانی شواهد ارزشمندی را برای اثبات اینکه حمله توسط القاعده برنامه ریزی شده است، در اختیار ما قرار داد.

در اوایل ماه دسامبر (اواسط آذرماه) محمد الشمرانی افسر سعودی که با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی-دریایی پنساکولا در ایالت فلوریدا تحت آموزش بود، با شلیک گلوله سه نفر را به قتل رساند و 8 نفر دیگر را مجروح کرد.

پس از این حادثه بعضی مقامات آمریکایی بیان کردند که تیراندازی این افسر سعودی به عنوان یک اقدام تروریستی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و متعاقباً ویلیام بار دادستان کل آمریکا بیان کرد که این حادثه تیراندازی، تروریستی بوده است.

.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20270

به "دادستان کل آمریکا: اقدام تروریستی افسر سعودی توسط القاعده برنامه ریزی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل آمریکا: اقدام تروریستی افسر سعودی توسط القاعده برنامه ریزی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید