دادگاهی در سوئد بازداشت آسانژ را رد کرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دادگاهی در سوئد امروز دوشنبه درخواست بازداشت جولیان آسانژ مؤسس سایت افشاگر ویکی لیکس به منظور مجازات وی را رد کرد.

دادگاهی در سوئد بازداشت آسانژ را رد کرد

بر اساس اعلام این منبع، دادگاه در منطقه آپسالا (Uppsala) درخواست دادستان ها مبنی بر صدور حکم بازداشت آسانژ به صورت غیابی در پرونده تعرض ادعائی وی در این کشور را رد نموده است.

این در حالیست که دادستانی عمومی سوئد 30 اردیبهشت ماه امسال خواهان صدور حکم بازداشت برای جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس، به اتهام تجاوز شده بود.

دادستانی عمومی سوئد در همین رابطه از دادگاه های محلی این کشور خواسته تا حکم بازداشت آسانژ را صادر نمایند.

آسانژ مدت هاست که در سوئد با اتهام تجاوز روبرو است و مقامات این کشور خواهان استرداد وی برای محاکمه هستند.

وی در 11 آوریل در هنگام اقامت در سفارت اکوادور در لندن بازداشت شده و سپس به 50 هفته زندان محکوم شد. در آن موقع پلیس انگلیس خاطرنشان کرد که به درخواست مقامات آمریکایی، آسانژ بازداشت شده و در مقر پلیس در لندن حضور دارد.

احتمال استرداد آسانژ به آمریکا وجود دارد و وزارت دادگستری آمریکا در ماه گذشته اعلام نموده بود بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به اتهام خیانت در ارتکاب نفوذ در سیستم کامپیوتری و هک سیستم ها به یاریِ چلسی منینگ (Chelsea Manning) متهم شناخته شده است.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6497

به "دادگاهی در سوئد بازداشت آسانژ را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاهی در سوئد بازداشت آسانژ را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید