درخواست نماینده بحرینی برای تحریم ترکیه از سوی کشورهای عربی

به گزارش شیوا مارکت، یکی از نمایندگان مجلس بحرین از کشورهای عربی خواست علیه نظام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در یک صف واحد بایستند و وی را فورا تحریم نمایند.

درخواست نماینده بحرینی برای تحریم ترکیه از سوی کشورهای عربی

به نوشته روزنامه بحرینی الایام، ابراهیم خالد النفیعی، یکی از اعضای مجلس بحرین از کشورهای عربی خواست در قبال نظام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به خاطر اقداماتش در کشورهای عربی در صفی واحد بایستند.

النفیعی در ادامه اضافه کرد، این نظام گناهکار، همچنان از سال ها قبل به همان روش و مسلک خود باقی مانده است و دست به کوشش هایی برای پیش بردن طرح های غربی جهت تخریب وطن های عربی می زند.

وی همچنین تاکید نمود، تحریم گردشگری و مالی ترکیه از سوی ملت ها و کشورهای عربی در شرایط فعلی امری ضروری و بسیار مهم است به ویژه با افزایش غیر قابل توجیه اقدامات تشدیدآمیز نظام اردوغان علیه عرب ها و مداخله های تروریستی آن در مناطق متعدد که بدون توجه به توافقنامه های بین المللی یا منشور سازمان ملل که ترکیه نیز یکی از کشورهای عضو آن است، صورت می گیرد.

النفیعی گفت، اظهارات اخیر وزیر دفاع ترکیه علیه امارات، منعکس کننده کینه این نظام منافق است و آنچه طی روزهای اخیر از اظهارات و کوشش های ترکیه تعیین شد ضرر رساندن به عربستان است.

این مقام بحرینی توضیح داد: رویارویی با نظام سیاسی اردوغان و تحریم فوری مالی برای حفاظت از امنیت ملی کشورهای عربی اهمیت دارد و فعالیت مالی ترکیه با اموال کشورهای عربی این نظام را به سمت استثمار و بهره برداری از این اموال علیه خودمان ترغیب می نماید.

خلوصی آکار،وزیر دفاع ترکیه پیشتر در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الجزیره گفت: امارات اقدامات زیانباری را در لیبی و سوریه انجام داد و ترکیه در زمان و مکان مناسبی این کشور را مورد سوال قرار خواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اینکه ابوظبی از سازمان های تروریستی مخالف ترکیه با هدف ضربه زدن به آنکارا حمایت می نماید، از امارات خواست آشوب و فساد به پا نکند.

او در ادامه امارات را کشوری تابع توصیف کرد که دیگران آن را در بعد سیاسی یا نظامی به کار می گیرند و از راه دور مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

آکار ضمن درخواست برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می گردد، گفت: اگر امارات، عربستان، مصر، روسیه و فرانسه حمایت خود را از خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته (لیبی) متوقف نکنند، لیبی هرگز ثبات نخواهد یافت. ، ایسنا

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22085

به "درخواست نماینده بحرینی برای تحریم ترکیه از سوی کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نماینده بحرینی برای تحریم ترکیه از سوی کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید