روایت دکتر مولایی از شرایط درمان برادرش که بر اثر کرونا در قم درگذشت

به گزارش شیوا مارکت، دکتر علی مولایی عضو شورای مرکزی انجمع اسلامی جامعه پزشکی ایران در ورایت خود از ابتلا و مرگ برادرش، تصویر آرام بخشی از شرایط تشخیص و مداوا ارائه نمی کند

روایت دکتر مولایی از شرایط درمان برادرش که بر اثر کرونا در قم درگذشت

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی نیکجو، روان پزشک و درمانگر، در کانال تلگرامی خود نوشته است: این متن را از طرف برادران عزیزم آقای دکتر محمد مولایی و آقای دکتر علی اصغر مولایی منتشر می کنم. برادر آقایان دکتر مولایی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران از حدود یک ماه پیش دچار علائم سرماخوردگی می شود. به پزشک عمومی در شهر قم مراجعه می کند و درمان های روتین سرماخوردگی را دریافت می کند و در خانه تحت معالجه قرار می گیرد. با بدتر شدن شرایط و اضافه شدن یک سری از علائم تلقی همکاران بیماری آنفولانزا بوده اما سیر بیماری روز به روز بدتر شده و ایشان به بیمارستارن کامکار قم منتقل می شود.

به رغم اینکه الان حداقل یک ماه است که بحث کرونا مطرح است متاسفانه هیچ بخشنامه ای از طرف وزارتخانه درباره چگونگی برخورد پرسنل و همکاران ما در بیمارستان با کرونا صادر نشده است و متاسفانه بیمارستان های ما تجهیز نشده اند. ایشان به بخش عفونی بیمارستان کامکار قم منتقل می شود، در حالی که دیسترس شدید تنفسی داشته و چون اخوی های ایشان پزشک بودند به سختی می توانند یک تخت از هفت تخت آی سی یو را به او اختصاص بدهند اما دیگر خیلی دیر شده بود. یعنی همین الان در بخش عفونی بیمارستان کامکار و مسلما در بخش عفونی بسیاری از بیمارستان ها در سراسر کشور از جمله شهر تهران کسانی هستند که مشکوک به بیماری کرونا هستند و آنها نیاز به آی سی یو و خط ویژه درمانی دارند که هیچ ربطی به انواع آنتی ویرال و آنتی بیوتیک ها وسیع طیف ندارد.

متاسفانه تمام این مدت معالجه ایشان از طریق تجویز دوز بالای کورتون اجرا شده و همین امر باعث بدتر شدن اوضاع مرحوم مولایی شد.

نکته بعدی این که ایشان سن بالایی نداشت؛ کمی بیشتر از شصت سال داشت. جانباز دوران جنگ بودند ولی این جانبازی از ناحیه چشم بود. مساله ای که آقایان وزارت بهداشت مطرح میکند که ایشان بیماری زمینه ای داشته درست نیست. ایشان بیماری زمینه ای نداشته،گرافی ساده سینه ایشان نرمال بوده ،نشانه ای از درگیری ریه نداشته است. مساله شیمیایی بودن ایشان هم درست نیست. مساله دیگر این است که ایشان با فردی که از خارج کشور آمده باشد یا علائم سرماخوردگی داشته باشد یا در مجامع عمومی و یا مدرسه بوده باشد، تماسی نداشته و این نشان دهنده آن است که بیماری در سطح شهر قم پخش شده است. متاسفانه این امر از طرف وزارت بهداشت به عنوان متولی رسمی سلامت مردم نادیده گرفته شد.

به چه دلیل وزارت بهداشت در تمام این مدت سکوت کرد؟ به چه دلیل صداوسیما در تمام این مدت کلمه ای درباره اینکه نباید مردم با یکدیگر دست بدهند، نباید در مجامع شلوغ حضور داشته باشند، نباید دیده بوسی کنند و باید مایعات زیاد مصرف کنند، حرفی نزد؟ به چه دلیل صداوسیما یک کلمه در طول این یک ماه درباره این موضوعات اطلاع رسانی نکرد؟

نکته دیگر این که پرونده تمام بیمارانی که در یک ماه اخیر در بخش عفونی و در آی سی یو به دلیل ARDS و به دلیل مسائل ریوی فوت شدند، باید مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و علائمشان بر طبق کرونا چک شود و آمار واقعی این ماجرا در جهت اپیدمولوژی و کنترل این بیماری شناخته شود.

در شهر قم افراد زیادی دیده می شوند که علائم اولیه سرماخوردگی را دارند و مشخص نیست که قرار است به کدام سمت پیش رود.

همه این ها از جهت رعب آفرینی، ایجاد وحشت، نگرانی بی جهت و در جهت مطامع دشمنان و سیاه نمایی منتشر نمی شود، بلکه در این جهت است که مردم با پیشگیری و بخش های عفونی و داخلی دیگر بیمارستان ها با آگاهی آسیب های این ماجرا را پایین بیاورند و با درمان درست و تجهیز آی سی یو و لاین درمانی درستی که می شود از کشور چین هم پروتکل درمان و پیشگیری آن را دریافت کرد، میزان موربیدیتی و مورتالیتی بیماری را کاهش داد. بنابراین این اتهام ناجوانمردانه را به ما نزنید که شما قصد رعب آفرینی دارید، من به عنوان متخصص روانپزشکی کارم مسلما ایجاد آرامش است اما پیش از آن به عنوان یک پزشک جان تک تک آدم ها برایم مهم است.

یک نکته را ویژه همکاران پزشکم مطرح می کنم؛ یک سرفه از طرف بیمار می تواند شما را مبتلا کند. با توجه به این که گاهی اوقات ما پزشک ها خودمان را بالاتر از خطر می بینیم از دوستان همکار خواهش می کنم حتما این موضوع را جدی بگیرند. از ماسک فیلتر دار استفاده کنند و مسائلی که مربوط به بحث پیشگیری می شود، از جمله مواردی که در کشور چین برای پیشگیری از ابتلای کادر درمان استفاده شده را اعمال کنند. این را از این جهت تاکید می کنم که همکاران پزشک ما خیلی اوقات بیماری را برای خود دست کم می گیرند.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16158

به "روایت دکتر مولایی از شرایط درمان برادرش که بر اثر کرونا در قم درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت دکتر مولایی از شرایط درمان برادرش که بر اثر کرونا در قم درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید