فرایند درمان بچه ها مبتلا به سرطان تحت تاثیر شیوع کرونا

به گزارش شیوا مارکت، فرایند درمان بیماری سرطان در بچه ها در بیشتر بیمارستانهای دنیا به دلیل همه گیری کووید-19 با مشکل روبرو شده است.

فرایند درمان بچه ها مبتلا به سرطان تحت تاثیر شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، آنالیزها حاکی از آن است: مراقبت از بچه ها مبتلا به سرطان در نزدیک به 80 درصد بیمارستانهای دنیا به دلیل شیوع کروناویروس مختل شده است.

آمارها نشان می دهد: بیش از 40 درصد از بیمارستانهایی که تابستان گذشته مورد آنالیز قرار گرفته اند گزارش کردند که تشخیص موارد جدید ابتلا به سرطان کمتر از حد انتظار بوده و حدود یک سوم شاهد افزایش تعداد بچه ها مبتلا به سرطان هستند که فرایند درمان خود را متوقف نموده اند.

هفت درصد از بیمارستان های مورد آنالیز قرار گرفته، گزارش نموده اند که در بعضی از دوره های همه گیری کووید-19 بخشهای مربوط به سرطان بچه ها را تعطیل نموده اند.

محققان در این آنالیز اظهار داشتند: بیمارستان ها در کشورهای کم درآمد و متوسط به طور نامتناسبی تحت تاثیر شرایط همه گیری قرار گرفته به گونه ای که محدود شدن شیمی درمانی، متوقف ساختن فرایند درمان و رادیوتراپی بیشترین موارد ذکر شده بوده است.

هر ساله بیماری سرطان در بیش از 300 هزار کودک در دنیا تشخیص داده می گردد و بیش از 10 هزار مورد در ایالات متحده شناسایی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29102

به "فرایند درمان بچه ها مبتلا به سرطان تحت تاثیر شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند درمان بچه ها مبتلا به سرطان تحت تاثیر شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید