ساخت وساز در سواحل تهدیدی برای لاک پشت های دریایی بوشهر است

به گزارش شیوا مارکت، بوشهر- خبرنگاران- رئیس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: توسعه ساخت و ساز در سواحل مهم ترین عامل تهدید کننده حیات لاک پشت های دریایی این استان است.

ساخت وساز در سواحل تهدیدی برای لاک پشت های دریایی بوشهر است

به گزارش خبرنگاران، محمدامین طلاب روز دوشنبه درجمع خبرنگاران اضافه کرد: همچنین مهمترین علت مرگ و میر لاک پشت های دریایی در آب های کم عمق ایرانی خلیج فارس نیز گیر افتادن آنها در تورهای صیادی و خفگی ناشی از آن است.

وی اعلام کرد: لاک پشت های دریایی از رده خزندگان وعلاوه بر خونسرد بودن، با شش تنفس و برای تنفس پس از چند دقیقه مجبور به آمدن به سطح آب و هواگیری هستند.

طلاب اضافه کرد: بیشترین جمعیت لاک پشت های لانه گزین استان بوشهر در 2 جزیره ام الگرم و نخیلو در پارک ملی دیر نخیلو است که تخم گذاری می نمایند و در پارک ملی دریایی نای بند نیز علاوه بر پایش، حفاظت از لانه های لاک پشت های دریایی نیز انجام می گیرد.

طلاب ادامه داد: صیادی نکردن در مناطق تغذیه ای و تخم گذاری لاک پشت های دریایی و اصلاح ادوات صید و روش های بهره برداری شیلاتی می تواند در کاهش تلفات این جانوران مهم و شاخص سلامت دریا ها موثر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اکنون طرح پایش لاک پشت های تخم گذار در مناطق لانه گزینی و مستعد در این استان توسط کارشناسان محیط زیست استان بوشهر با همکاری گروه های مردم نهاد و دانشگاه های معتبر دردست اجراست.

فرهاد قلی نژاد اضافه کرد: این طرح همه ساله از اواخر اسفند ماه تا اواسط تیر ماه در سواحل پارک ملی نایبند، جزایر پارک ملی دیر- نخیلو و سواحل اثر طبیعی ملی جزیره خارگو انجام می گردد.

وی اعلام کرد: برای حفاظت این جانوران، علامت گذاری لاک پشت های منقار عقابی که جزو گونه های بشدت در معرض خطر انقراض هستند انجام می گردد.

6043/7212

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5205

به "ساخت وساز در سواحل تهدیدی برای لاک پشت های دریایی بوشهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت وساز در سواحل تهدیدی برای لاک پشت های دریایی بوشهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید