سازمان جهانی بهداشت: 90 درصد مردم جهان در برابر کرونا آسیب پذیرند

به گزارش شیوا مارکت، سازمان جهانی بهداشت روز آدینه اعتراف کرد هنوز حدود 90 درصد مردم جهان در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

سازمان جهانی بهداشت: 90 درصد مردم جهان در برابر کرونا آسیب پذیرند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دانشمند ارشد سازمان دنیای بهداشت روز آدینه گفت حدود 90 درصد مردم دنیا در برابر بیماری کووید-19 (کروناویروس 2019) آسیب پذیرند.

دکتر سومیا سوامیناتون اعلام نمود مطالعات اخیر برای آنالیز وجود یا عدم پادتن ویروس کرونا در سرم خون مردم نشان می دهد اکثریت مردم دنیا هنوز در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند.

دانشمند ارشد سازمان دنیای بهداشت گفت: به نظر می رسد که بخش اعظم جمعیت دنیا-دست کم 90 درصد همچنان در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند و به همین دلیل، این ویروس ممکن است به حیاتش ادامه دهد.

وی در ادامه اعلام نمود: فکر می کنم بهترین راه برای سرانجام دادن به شیوع این بیماری، به خصوص در مرحله مزمن آن کشف واکسن آن در اسرع وقت است.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اظهار داشت.

نهاد متولی مسائل پزشکی در اتحادیه اروپا توصیه نموده استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان بیماری کووید-19 (کروناویروس 2019) مجاز شناخته گردد.

روزنامه دیلی میل پیش از این با اشاره به نتایج یک مطالعه جدید مدعی شده بود با تجویز به موقع داروی رمدسیویر بیماری انسداد تنفسی در میمون ها مسدود شده است.

براساس این پژوهش، مصرف داروی رمدسیویر در 6 میمون آلوده به به ویروس کرونا از بیماری شدید ریه که مسئول بسیاری از مرگ های COVID-19 است، جلوگیری کرد.

این مطالعه که در medical journal Nature منتشر شده حاکی از آن است که مصرف این دارو باید به موقع صورت پذیرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21242

به "سازمان جهانی بهداشت: 90 درصد مردم جهان در برابر کرونا آسیب پذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: 90 درصد مردم جهان در برابر کرونا آسیب پذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید