سازمان ملل خواهان افزایش امدادرسانی به مهاجران شد

به گزارش شیوا مارکت، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تصمیم برای متوقف کردن عملیات کشتی آکواریوس، ظرفیت های بیشتری را برای نجات مهاجران در دریای مدیترانه خواهان شد.

سازمان ملل خواهان افزایش امدادرسانی به مهاجران شد

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از تصمیم برای متوقف کردن عملیات کشتی آکواریوس، ظرفیت های بیشتری را برای نجات مهاجران در دریای مدیترانه خواهان شد.

شابیا مانتو (Shabia Mantoo)، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در مصاحبهیی مطبوعاتی در ژنو خاطرنشان کرد ظرفیت های امداد رسانی باید تقویت گردد نه این که کاهش یابد.

راوینا شمداسانی (Ravina Shamdasani)، دیگر سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه نگاران گفت: نباید امداد رسانی و یاری به مهاجران را جرم تلقی کرد.

سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز و سازمان امداد رسانی مدیترانه روز پنجشنبه خاطرنشان کردند باید به عملیات کشتی آکواریوس که از آن برای امداد رسانی استفاده می نمایند، انتها بدهند.

کشتی آکواریوس مهاجرانی را که در دریای مدیترانه نجات می دهد، به اروپا منتقل می نماید.

این کشتی بعد از آنکه پاناما به درخواست دولت ایتالیا توقف فعالیت آن را با پرچم این کشور خواهان شد، در مارسی واقع در جنوب شرق فرانسه متوقف شد.

هفته گذشته سوئیس نیز از دادن اجازه به آکواریوس برای فعالیت با پرچم این کشور امتناع کرد. این کشتی از شروع عملیات امداد و نجات خود در سواحل لیبی از فوریه 2016 تاکنون به 30 هزار مهاجر یاری نموده است.

کشتی آکواریوس بعد از به قدرت رسیدن دولت پوپولیستی در ایتالیا و بسته شدن بنادر این کشور به روی آن، در ماه ژوئن هدف بحرانی دیپلماتیک در ارتباط با موضوع سخت ورود مهاجران به اروپا واقع شد. دولت ایتالیا که ائتلافی از احزاب اتحادیه و جنبش پنج ستاره است، اعتقاد دارد ایتالیا پیشتر به شمار نامتناسبی از مهاجرانی که به اروپا وارد شده اند، پناه داده است.

کشتی با 630 مهاجر در آن مجبور شده بود به اسپانیا عزیمت کند. اسپانیا بعد از بسته شدن بنادر ایتالیا به روی مهاجران به مسیر اصلی دسترسی مهاجران به اروپا تبدیل شده است.

متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا روز جمعه از انتها عملیات کشتی آکواریوس ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد مهاجران کمتری برای عبور خطرناک از دریای مدیترانه کوشش خواهند کرد.

سازمان بین المللی مهاجرت معتقد است از سال 2013 تاکنون 15 هزار مهاجر غیر قانونی در دریای مدیترانه مرکزی غرق شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2448

به "سازمان ملل خواهان افزایش امدادرسانی به مهاجران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان افزایش امدادرسانی به مهاجران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید