سوئد از مذاکرات سازنده دو کره و آمریکا اطلاع داد

به گزارش شیوا مارکت، دستگاه دیپلماسی سوئد گفت، مذاکراتی که امروز (دوشنبه) در نزدیکی استکهلم به خاتمه رسید و در آن، نمایندگانی از دو کره و آمریکا شرکت داشتند، سازنده بوده است.

سوئد از مذاکرات سازنده دو کره و آمریکا اطلاع داد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مذاکرات نمایندگان آمریکا، کره شمالی و کره جنوبی با هدف فراهم آوردن زمینه مناسب برای دیدار ماه آینده دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برگزار گردیده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد گفت: گفت وگوهای سازنده ای انجام شد که موضوع آن مسائل مربوط به تحولات شبه جزیره کره از جمله اعتمادسازی، توسعه مالی و تعامل بلندمدت بود.

پیش از این، یک سخنگوی کاخ سفید گفت، رئیس جمهوری آمریکا در اواخر فوریه با رهبر کره شمالی دیدار خواهد داشت اما تحریم های مالی علیه پیونگ یانگ همانند سابق برقرار است.

یک منبع مطلع دیپلماتیک اظهار کرد، مذاکرات سوئد که در نزدیکی استکهلم برگزار گردید، با موضوع نشست رهبران آمریکا و کره شمالی بوده اما در حاشیه آن مذاکرات دوجانبه ای نیز انجام شده است.

این منبع مطلع که خبرگزاری رویترز به نامش اشاره ای نکرده، اضافه کرد: در این مذاکرات مکانیزم های مختلف برای امنیت منطقه ای مورد آنالیز نهاده شد.

در این مذاکرات چوئه سون هوی از طرف کره شمالی، استفن بیگان از طرف آمریکا و لی دو-هون از طرف کره جنوبی شرکت داشتند.

دبیر: اسدی

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2870

به "سوئد از مذاکرات سازنده دو کره و آمریکا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئد از مذاکرات سازنده دو کره و آمریکا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید