شرایط اسفناک کارگران خارجی در عربستان و امارات هم زمان با شیوع کرونا

به گزارش شیوا مارکت، در سایه شیوع کرونا و کاهش بی سابقه قیمت نفت و افزایش ریاضت مالی در عربستان و امارات کارگران خارجی در این دو کشور در شرایط اسفناکی زندگی می نمایند.

شرایط اسفناک کارگران خارجی در عربستان و امارات هم زمان با شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج آنلاین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی وارد لیست بدترین کشورها در مورد استقبال از کارگران خارجی شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این موضوع مطابق با شاخص اکسپات انسایدر (شاخص ارزیابی شرایط مهاجران در کشورهای دنیا) درباره شرایطی مهاجرانی که توسط سازمان بین المللی مهاجرت فرستاده شده اند، است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

امارات متحده عربی از نظر شاخص پایداری مهاجران که توسط این سازمان فرستاده شده اند در رتبه 22 دنیای قرار گرفته است ، در حالی که عربستان سعودی در رتبه 49 دنیا قرار گرفته است.

این سازمان خاطرنشان کرد که کارگران خارجی در عربستان سعودی در سایه شیوع اپیدمی کرونا و کاهش بی سابقه نفت و همچنین تعطیلی فعالیت های اقتصادی ، بزرگترین قربانیان کرونا هستند.

بر اساس داده های رسمی اداره کل آمار عربستان ، تعداد مهاجران خارجی در سال 2019 به حدود 13.2 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس اطلاعات رسمی طی دو سال گذشته ، بیش از 1.5 میلیون کارگر مهاجر از عربستان سعودی خارج شده اند و این امر در سایه شیوع ویروس کرونا ویروس افزایش یافته است.

با توجه به افزایش قیمت ها و ریاضت اقتصادی که بر سطح اقتصادی مهاجران تاثیر گذاشته، ویروس کرونا باعث متوقف شدن فعالیت های اقتصادی، اخراج ده ها هزار کارگر خارجی شده و سایر کارگران تحت شرایط اسفناکی زندگی می نمایند.

اقتصاد امارات نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمد نفت و تعلیق گردشگری ، تدارکات ، خرده فروشی و املاک و مستغلات متحمل خسارات سنگینی شد.

بر اساس اطلاعات پورتال رسمی دولت امارات ، جمعیت کل امارات تقریباً 9.4 میلیون نفر است که از این تعداد 950 هزار شهروند و مابقی حدود 10٪ از کل جمعیت را کارگران خارجی می دهند. امارات با 22 درصد جمعیت عرب زبان کمترین میزان جمعیت بومی را داراست، به طوری که تعداد اتباع این کشور از مهاجران کمتر است.

بیش از 200 اقلیت در امارات وجود دارد که اقلیت هند از کل نیروی کار خارجی 28٪ ، پاکستان 17٪ ، بنگلادشی 15٪ و مصر 12٪ است.

شیوع اپیدمی ویروس کرونا باعث متوقف شدن فعالیت های اقتصادی در امارات و اخراج ده ها هزار کارگر خارجی شد و سایر کارگران با توجه به موج بی سابقه گرانی که بر سطح اقتصادی مهاجران تأثیر می گذارد ، از شرایط معیشتی موجود رنج می برند.

صندوق بین المللی پول هشدار داده که کشورهای حاشیه خلیج فارس که به میزان زیادی به درآمد نفتی خود وابسته هستند باید اصلاحات عمیق تری انجام دهند ، در غیر این صورت به دنبال کاهش تقاضای دنیای نفت و کاهش بی سابقه قیمت ها ، در معرض نابودی ثروت خود قرار می گیرند.

در مطالعه ای درخصوص آینده نفت و پایداری اقتصادی در خاورمیانه ، که در فوریه گذشته منتشر شد ، صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد که در موقعیت اقتصادی فعلی ، ممکن است ثروت خاورمیانه تا سال 2034 از بین برود.

کشورهای حاشیه خلیج فارس - که همواره متکی به درآمد طلای سیاه بوده اند - برای جلوگیری از وام دریافت ، چاره ای جز تسریع و گسترش اصلاحات اقتصادی ندارند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24798

به "شرایط اسفناک کارگران خارجی در عربستان و امارات هم زمان با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اسفناک کارگران خارجی در عربستان و امارات هم زمان با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید