شهر 8 میلیونی را با 21 نماینده نمی توان اداره کرد

به گزارش شیوا مارکت، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر صندلی شورایاری ها در یاری دادن به اداره پایتخت گفت: تهران 21 نماینده (عضو شورا) دارد مگر می گردد شهر هشت میلیون نفری را با این تعداد اداره کرد؟

شهر 8 میلیونی را با 21 نماینده نمی توان اداره کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا وی روز آدینه در جریان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در محله منیریه و حوزه انتخابیه مسجد فخریه به خبرنگاران اضافه نمود: به طور قطع شورایاری ها مبنای فعالیت عملی شورای شهر در محلات هستند.

رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در شورای اسلامی شهر تهران اضافه نمود: طبعا در برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی احتیاج به گروه هایی هست که چنین کاری را انجام دهند و شورایاری ها همین گروه ها هستند.

مسجدجامعی اظهارداشت: 354 محله داریم و در هر محله 11 نفر انتخاب می شوند که در فهم منطقه، برنامه ریزی و نظارت می توانند به شوراها یاری نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت شورایاری یک چارچوب قانونی دارد و در قالب مصوبات می توانند نقش آفرینی نمایند.

به گزارش ایرنا پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در تهران که از ساعت 8 امروز شروع شده تا ساعت 16 ادامه دارد و در صورت احتیاج، برگزارنمایندگان مجاز هستند رای گیری را در دو نوبت دو ساعته تمدید کند.

در این دوره از انتخابات شورایاری ها بیش از 12 هزار نفر که تا ساعت 8 دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می نمایند.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری ها احتیاجمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز پیروز به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده نمایند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار یاری نماینده ای دارند.

تهرام/ 3001/ 1008

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8161

به "شهر 8 میلیونی را با 21 نماینده نمی توان اداره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر 8 میلیونی را با 21 نماینده نمی توان اداره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید