شکایت 46 ایالت آمریکا از فیس بوک

به گزارش شیوا مارکت، چهل و هشت دادستان کل در چهل و شش ایالت، گوآم و واشنگتن دی.سی پشت این شکایت از فیس بوک هستند و تنها داکوتای جنوبی، کارولینای شمالی، آلاباما و جورجیا به آن ملحق نشدند.

شکایت 46 ایالت آمریکا از فیس بوک

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

تعداد کثیری از ایالت های آمریکا با تنظیم یک شکایت آنتی تراست(ضدانحصار)، شرکت فیس بوک را به سرکوب رقابت خود به وسیله رفتارهای تجاری انحصارطلبانه متهم کردند.

به گزارش ایسنا، چهل و هشت دادستان کل در چهل و شش ایالت، گوآم و واشنگتن دی.سی پشت این شکایت از فیس بوک هستند و تنها داکوتای جنوبی، کارولینای شمالی، آلاباما و جورجیا به آن ملحق نشدند.

این شکایت که به اقدامات فیس بوک در طول سال ها فعالیت این شرکت نگاه دارد، مدعی است که این شرکت به صورت غیر قانونی و یغماگرایانه اقدام به خرید رقبا می نماید تا رشد نموده و قدرت بازار خودش را حفظ کند. در این طرح دعوی از دستیابی آن به واتس آپ و اینستاگرام به عنوان نمونه ذکر شده است.

این مجموعه ایالت ها از دادگاه منطقه ای واشنگتن دی.سی خواسته اند تا بدون اطلاع قبلی به این ایالت های شاکی، فیس بوک را از خریدهایی به ارزش 10 میلیون دلار یا بیشتر بازدارد. در این شکایت نامه همچنین از دادگاه خواسته شد تا هرگونه تخفیف اضافی که صحیح تشخیص دهد، از جمله واگذاری یا تجدید ساختار شرکت های خریداری شده غیرقانونی یا دارایی های فعلی فیس بوک یا خطوط تجاری انجام گردد.

این شکایت به رهبری کمیته ای از دادستان های کل از کالیفرنیا، کلورادو، فلوریدا، آیوا، نبراسکا، کارولینای شمالی، اوهایو، تنسی و واشنگتن دی.سی به جریان افتاد و لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک به عنوان سردمدار این حرکت شناخته می گردد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل و موسس فیسبوک پیشتر در جلسه ای در کنگره آمریکا از ایده خرید شرکت های کوچک دفاع نموده و آن را در راستای توانمندسازی این شرکت ها خوانده بود.

فیسبوک با پفراینده های قضایی متعددی در آمریکا روبرو است که می تواند این شرکت را مجبور به فروش اینستاگرام و واتس اپ کند.

منتقدان می گویند که فیسبوک با اقدامات ضدرقابتی توانست اینستاگرام و واتس اپ را به تملک خود درآورد.

انتظار می رود فرایند رسیدگی به پفراینده های قضایی علیه شرکت فیسبوک نبرد حقوقی طاقت فرسا و طولانی مدتی در پیش داشته باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26443

به "شکایت 46 ایالت آمریکا از فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت 46 ایالت آمریکا از فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید