صدور 1572 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی فارس

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، مرتضی رهنما ظهر یکشنبه در سومین جلسه شورای استاندارد استان فارس با اشاره به صدور یک هزار و 572 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی اضافه نمود: 15 درصد از پروانه های صادر شده به صورت تشویقی بوده است.

صدور 1572 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی فارس

رهنما با اشاره به اینکه این تعداد پروانه برای هزار و300 واحد فراوریی صادر شده، گفت: این پروانه برای 3 هزارو 572 فرآورده که 85 درصد آنها مشمول استاندارد اجاری است صادر شده است.

وی بیان نمود: در امسال حدود 450 مورد پیشنهاد تدوین داده شده که بیش از 50 درصد آن به تصویب کمیته ملی خواهد رسید.

رهنما در مورد بازنگری استانداردهای ملی که بیش از 5 سال از عمر آنها گذشته است، بیان نمود: در استان 132 مورد در بازنگری اجرا شده است.

او با بیان اینکه در سال های اخیر حوادث موجود در شهربازی ها مشکل ساز بوده است، گفت: در امسال هزار و 239 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی اجرا شده که 266 مورد آن پلمپ شده است.

مدیرکل استاندارد فارس در مورد استاندار سازی مصالح ساختمانی این چنین گفت: بیشترین مصوبات شورای فنی استان در مورد استانداردسازی مصالح ساختمانی است که بالاترین آمار واحدهای فراوریی در استان مصالح ساختمانی است، که این شورا به صورت هدفمند این طرح را پیگیری می نماید.

رهنما ادامه داد: مشکل استانداردسازی محصولات دانش بینان حل شده، شرکت پارک علم و فناوری محصولات خود را معرفی می نمایند یا خود اظهاری انجام گردد و در کمترین زمان ممکن گواهی انطباق محصول دانش بنیان صادر می گردد.

وی گفت: اگر واحد فراوریی در یک سال هیچ گونه مردودی نداشته باشد، این واحد فراوریی تا زمانی که نمونه شکایتی یا مردودی نداشته باشد از پرداخت هزینه نمونه برداری معاف است.

او بیان نمود: اگر واحد فراوریی نمونه استانی گردد تا یکسل از پرداخت هزینه های آزمون و نمونه برداری معاف است.

رهنما ادامه داد: واحدهای فراوریی که محصول مطابق استاندارد فراوری نمایند و واحدهای فراوریی که دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند و چهار بار قبولی در یک سال داشته باشند از سال دوم به بعد فقط یک بار نمونه برداری برای آنها انجام می گردد.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3815

به "صدور 1572 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 1572 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید