فرهنگ سازی از استرس حاکم بر کروناویروس می کاهد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/زنجان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: فرهنگ سازی از استرس حاکم بر کرونا ویروس می کاهد.

فرهنگ سازی از استرس حاکم بر کروناویروس می کاهد

علیرضا آرمانی کیان در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با شیوع کروناویروس، اظهار کرد: بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان با 400 تخت برای بستری بیماران مبتلا به کروناویروس و سایر بخش های مختلف آن نیز به تدریج تخلیه شده و برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان دارای تخت های ICU و CCU، پزشک و متخصصان عفونی آموزش دیده برای این امر انتخاب شده است، اضافه کرد: طبق تمهیدات اتخاذ شده، بیماران بستری شده در بیمارستان ولی عصر (ع) زنجان که آسیب پذیری بیشتری در ارتباط با انتقال بیماری دارند، به بخش های ایمن تری انتقال یافتند.

این مسئول در رابطه با فعالیت بیمارستان امدادی ابهر نیز اضافه کرد: این بیمارستان برای پذیرش و بستری بیماران این شهر و نیز شهر خرم دره در نظر گرفته شده و بیمارستان ایثار ایجرود نیز به این مهم اختصاص یافته است و علاوه بر آن، بیماران مشکوک در ماه نشان و خدابنده نیز به این بیمارستان منتقل و تحت نظر قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه کروناویروس، ویروس جدیدی است و زمان کافی برای ارزیابی رفتار آن نداریم و رفتار آن معین نیست، توضیح داد: ویروس جدید کرونا در 70 درصد، ویژگی های مشترک ساختاری و ژنتیکی با کرونای قبلی داشته و در 30 درصد، ویژگی های آن با کروناویروس های قبلی متفاوت بوده که این موضوع سبب رفتار متفاوت این ویروس شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کرونا، ویروسی است که با سرعت بیشتر و با تعداد کمی از ویروس باعث انتقال می گردد، ادامه داد: بیماری کروناویروس جدید، ریه و قلب مبتلایان را درگیر می نماید و موجب اختلال در سایر ارگان های بدن می گردد و بر همین اساس گروه های هدف و افراد دچار بیماری زمینه ای، بیش از گذشته در معرض احتمال ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

آرمانی کیان با اشاره به اینکه سرفه های چند روزه بدون دلیل می تواند از علائم ابتلا به بیماری کرونا باشد، در رابطه با دیگر علائم بیماری کرونای جدید، اظهار کرد: این نوع بیماری، می تواند علائمی از نشانه های سرماخوردگی عادی تا تب، سرفه خشک، تنگی نفس و مسائل حاد تنفسی داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی، ارائه آموزش های کافی به عموم مردم و غیره می تواند نگرانی های حاکم در جامعه را بیش از گذشته کاهش دهد، اعلام کرد: سه آمبولانس در شهر زنجان با کادر آموزش دیده برای بیماری کروناویروس در نظر گرفته شده و در هر شهرستان نیز یک آمبولانس برای این امر اختصاص داده شده است تا اقدامات موثر و هدفمندی در این ارتباط انجام گیرد.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16407

به "فرهنگ سازی از استرس حاکم بر کروناویروس می کاهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ سازی از استرس حاکم بر کروناویروس می کاهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید