فرودگاه های کشور برای انتقال واکسن کرونا به کشور آماده میشوند ، دو ایرلاین آماده برای انتقال واکسن کویید 19

به گزارش شیوا مارکت، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از روز گذشته در یکی از فرودگاه ها اقدامات مربوط به تجهیز انبارها برای نگهداری واکسن کووید 19 شروع شده است، گفت: به یاری دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن ها به کشور می شویم.

فرودگاه های کشور برای انتقال واکسن کرونا به کشور آماده میشوند ، دو ایرلاین آماده برای انتقال واکسن کویید 19

اعتمادآنلاین: دنیا در حال آماده شدن برای واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا است و در این بین شرکت های هواپیمایی برای فراهم کردن امکانات و تاسیسات حمل و نقل واکسن های کووید -19 در دمای بسیار سرد به سرعت کوشش می نمایند و آماده حمل این واکسن ها می شوند.

آنطور که اعلام شده است واکسن های کرونای ساخت 2 شرکت تایید شده باید در دمای نزدیک به یخ زدگی نگهداری شوند و برای همین، حمل درست آن ها به کار سخت دولت ها تبدیل شده است.

بر اساس آنالیز تازه انجمن باربری هوایی تنها 15 درصد اعضای صنعت هوایی برای انتقال واکسن ها در دمای نزدیک به منفی 70 درجه سانتیگراد آمادگی دارند.

اکنون بیشتر کشورهای دنیا در حال تدارک امکاناتی هستند که بتوانند بعد از خرید واکسن ها آن ها را سالم به مشتری ها تحویل دهند و فرودگاه های دنیا اکنون درگیر ساخت موقت انبارهایی می گردد که بتوانند واکسن ها را نگهداری نمایند.

به همین دلیل، شهرام آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مالی ایرنا درباره نحوه انتقال واکسن کووید19 به کشور و چگونگی آمادگی ایران برای تحویل این واکسن ها، گفت: در صورت تصمیم کشور برای خرید و واردات واکسن، قسمت عمده کار، انتقال آن به داخل کشور خواهد بود که عملیات لجستیک آن به معنای حمل، نگهداری و تحویل به گیرنده یعنی وزارت بهداشت، مهمترین قسمت کار است.

وی ادامه داد: برای مثال نحوه نگهداری این واکسن تا انتقال آن به بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. واکسن ها وقتی به فرودگاه می رسد باید در دمای پایین نگهداری و منتقل گردد.

آدم نژاد گفت: در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و روز گذشته جلسه ای بدین منظور برگزار گردید تا در صورتی که ستاد، تصمیمی برای واردات واکسن کووید 19 به کشور گرفت سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش بینی های اجرا شده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مراحل آماده سازی حداقل 20 روز طول می کشد، گفت: هواپیمای کارگو می توانند محموله واکسن کرونا را جابه جا نمایند، البته هنوز زمان اولین پرواز معین نیست، اما اکنون به یاری دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن ها به کشور می شویم.

به گزارش ایرنا، وزارت راه اعلام نموده در حال آماده سازی و تجهیز پنج فروند هواپیما برای حمل و انتقال واکسن کووید19 بوده و در حال آنالیز است که در هر هواپیما با ایجاد مکانیزمی مانند بکارگیری چندین تن یخ خشک، امکان نگهداری از واکسن در طول پرواز را مهیا کند.

یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی اکسید کربن منجمد یا یخ خشک است، زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می گردد.

بر اساس گزارش شرکت دی ا چ ال درباره حمل ونقل واکسن، همه هواپیماهای پهن پیکر می توانند حداکثر حدود یک تن یخ خشک در کانتینرهای منجمد عایق بندی شده، حمل نمایند.

شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینرهای دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه های آزمایشی واکسن ها استفاده نموده که با نیتروژن مایع، کالاها را تا دمای منهای 150 درجه سانتیگراد تا 10 روز سرد نگاه می دارد.

آنطور که معاون وزیر راه شهرسازی به ایرنا گفت: راه چاره بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم پیروز به ورود درست و صحیح واکسن ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان معین می نماید.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: چمدان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26062

به "فرودگاه های کشور برای انتقال واکسن کرونا به کشور آماده میشوند ، دو ایرلاین آماده برای انتقال واکسن کویید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه های کشور برای انتقال واکسن کرونا به کشور آماده میشوند ، دو ایرلاین آماده برای انتقال واکسن کویید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید