لیگ برتر والیبال؛ نقض آیین نامه و نادیده دریافت نظر باشگاه ها

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هفته نخست رقابت های لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه شروع خواهد شد. پس از اعلام سیدبندی از سوی کمیته رویدادها و مسابقات حضور 14 تیم در رقابت های لیگ برتر والیبال قطعی شد.

لیگ برتر والیبال؛ نقض آیین نامه و نادیده دریافت نظر باشگاه ها

شهرداری ورامین، شهرداری قزوین، شهرداری ارومیه، آذرباتری ارومیه، فولاد سپاهان، خاتم اردکان، شهرداری گنبد، شهداب یزد، فولاد سیرجان، راه یاب ملل مریوان، هراز آمل، سایپا تهران، هورسان رامسر و پیکان تهران 14 تیم حاضر در مسابقات بودند اما روز چهارشنبه 12 شهریور ماه از سوی فدراسیون اعلام شد تیم شهرداری قزوین به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از لیگ برتر کنار گذاشته و تیم شهروند اراک جایگزین آن شد.

پس از حذف شهرداری قزوین، برآورد ها برای حضور دوباره قزوین شکل گرفت و روز گذشته (یکشنبه) در فاصله سه روز تا شروع رقابت ها فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد باشگاه شهرداری قزوین پس از حذف از لیگ برتر والیبال مردان ایران، اقدامات لازم برای تعهدات مالی خود را انجام داد و درخواست مجدد برای حضور در لیگ برتر عنوان کرد.

نقض آیین نامه!

فدراسیون والیبال روز یکشنبه، خبر از حضور دوباره تیم شهرداری قزوین و 15 تیمی شدن مسابقات داد. تصمیم فدراسیون بر خلاف آیین نامه مسابقات است. طبق آیین نامه، مسابقات لیگ برتر آقایان با شرکت 12 تیم برگزار خواهد شد و در انتها سال تیم های اول تا دهم رده بندی می شوند و دو تیم آخر به دسته یک نزول خواهند کرد. در تبصره 8 نیز آمده است: بر حسب شرایط و با صلاحدید فدراسیون تعداد تیم های لیگ برتر تا 14 تیم می تواند افزایش یابد و در انتها فقط تیم های اول تا دهم امتیاز بندی می شوند و 4 تیم آخر به دسته اول نزول می نمایند.

فدراسیون و کمیته رویدادها و مسابقات والیبال یک بار دیگر آیین نامه ای را که به تصویب هیات رئیسه رسانده نادیده گرفته و مسابقات را 15 تیمی کرد. توجیه فدراسیون نیز برای افزایش تعداد تیم ها موافقت مدیر عاملان باشگاه ها بوده است: در نشست مجازی رئیس فدراسیون والیبال با مدیران عامل باشگاه های لیگ فزونی مطرح شد و پس از توافق تمامی باشگاه های شرکت نماینده، مقرر شد که تیم شهرداری قزوین در لیگ برتر سال 99 شرکت کند.

باشگاه ها تصمیم فدراسیون والیبال را تکذیب کردند

پیمان رضایی، مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره تصمیم فدراسیون و 15 تیمی شدن مسابقات گفت: دو پیشنهاد در جلسه عنوان شد و بیشتر باشگاه ها با 16 تیمی شدن بازی ها موافق بودند چرا که در این حالت قرار بود مسابقات در دو گروه 8 تیمی رقابت نمایند اما با 15 تیمی شدن موافق نبودیم چرا که هزینه ها افزایش و لیگ فرسایشی می گردد. متاسفانه فدراسیون پس از جلسه خاطرنشان کرد مسابقات 15 تیمی گردد.

مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه ادامه داد: اگر می خواهند لیگ 15 تیمی گردد حداقل مسابقات در دو گروه برگزار نمایند. لیگ 15 تیمی فرسایشی است و هزینه ها افزایش می یابد. در شرایط مالی موجود باشگاه ها اوضاع خوبی ندارند. امیدوارم تدبیر خوبی برای برگزاری مسابقات انجام گردد.

عباسعلی میرحسینی، مدیر عامل باشگاه شهداب یزد نیز در تبادل نظر با خبرنگاران درباره تصمیم فدراسیون والیبال برای 15 تیمی شدن مسابقات گفت: دو پیشنهاد از سوی فدراسیون ارائه شد تا مدیران عامل باشگاه ها تصمیم گیری نمایند. نخست اینکه مسابقات 15 تیمی گردد و یا اینکه رقابت ها 16 تیمی و در دو گروه هشت تیمی برگزار گردد. به غیر از مدیر عامل باشگاه هراز آمل، تمام مدیران با 16 تیمی شدن مسابقات و در دو گروه هشت تیمی موافقت کردند. قرار شد تیم شهرداری ورامین (قهرمان دوره گذشته) سرگروه گروه اول و تیم سایپا (نایب قهرمان دوره گذشته)به عنوان سرگروه دوم معرفی شوند. اما در انتها جلسه نمی دانم چرا فدراسیون خاطرنشان کرد بازی ها 15 تیمی شد! برای کاهش هزینه ها با 16 تیمی شدن و برگزاری مسابقات در دو گروه موافقت کردیم. به این شکل تیم ها ریکاوری داشتند و در رفت و آمد نیز به تیم ها یاری می شد.

فدراسیون والیبال درحالی از 15 تیمی شدن بازی ها با موافقت مدیران عامل باشگاه ها اطلاع داد که دو نفر از آنها در تبادل نظر با خبرنگاران، این موضوع را رد کردند!

کمیته رویدادها و مسابقات بدون برنامه اقدام به افزایش تیم ها نموده است و از آیین نامه تخطی نموده است. حال باید دید کمیته رویدادها اصلاحیه در آیین نامه خواهد زد یا خیر چرا که با حضور 15 تیم معین نیست پس از انتها رقابت ها چند تیم به دسته یک سقوط خواهند کرد و این در انتها بازی ها تیم ها را دچار مشکل جدی خواهد نمود.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23074

به "لیگ برتر والیبال؛ نقض آیین نامه و نادیده دریافت نظر باشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر والیبال؛ نقض آیین نامه و نادیده دریافت نظر باشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید