ماجرای کشف شربت درمان کرونا، افزایش مبتلایان بی علامت کرونایی

به گزارش شیوا مارکت، متخصص بیماری های عفونی گفت: افزایش مبتلایان بی علامت باعث شیوع بیشتر کرونا شده است.

ماجرای کشف شربت درمان کرونا، افزایش مبتلایان بی علامت کرونایی

به گزارش خبرنگاران ، مینو محرز در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران، در واکنش به ساخت شربت درمان کرونا در مازندران گفت: به زودی شاهد تعداد زیادی از این شایعات و افراد سودجو خواهیم بود که از استیصال مردم سوء استفاده می نمایند. اگر درمانی کشف گردد، این درمان ابتدا در کمیته کشوری درمان مطرح و صحت آن تایید شده و پس از درج در پروتکل جهت درمان استفاده گردد.

وی اضافه نمود: اینفودمی مردم را بسیار آزار میدهد. تاکید می کنم که درمانی برای کووید-19 تا به این لحظه وجود ندارد و مردم از توجه به شایعات خودداری نمایند. همچنین داروهای گیاهی و سنتی نیز هیچ تاثیری بر فرایند درمان این بیماری ندارند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره شرایط شیوع این بیماری گفت : سرعت انتقال این ویروس افزایش یافته است و با بیشتر شدن تجمعات، شرایط بدتر خواهد شد. در تمام دنیا پس از سفید شدن شرایط با بازگشایی رستوران ها و سالن های ورزشی مخالفت شده است زیرا این دو مکان بسته هستند و حتی حضور طولانی مدت به همراه ماسک در مکان های بسته، هم می تواند منجر به ابتلا به این بیماری گردد.

محرز با اشاره به اینکه ما در برابر دیگران مسئول هستیم از مردم خواهش کرد از حضور در تجمعات خودداری نمایند. با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، خطر این بیماری بیشتر حس می گردد. دیگر در بیمارستان ها تخت خالی وجود ندارد و تعداد پزشکان و پرستاران مبتلا شده به این بیماری، روز به روز افزایش میابد. احتیاج به همکاری مردم داریم تا بتوانیم این شرایط را ساماندهی کنیم.

وی تاکید نمود: لزوم بر استفاده از ماسک هر روز بیشتر حس می گردد. لازم نیست از ماسک های گران قیمت استفاده کرد. می توان از ماسک پارچه ای دولایه استفاده کرد و پس از سه ساعت آن را شست. هرگز نباید با روی بیرونی ماسک تماس برقرار کرد.

این مقام مسؤول در ارتباط با ساخت واکسن کرونا در کشورمان گفت: در ایران نیز اقداماتی با حضور جوانان باهوش برای ساخت واکسن اجرا شده است و به نتایج خوبی رسیده ایم. همچنین داروهای یاری نماینده نیز در حال ساخت هستند.

عضو ستادملی کرونا درباره سرایت این بیماری از مبتلایان بی علامت به انسان های سالم گفت: توجه داشته باشید که ممکن است ما در جمعی در فضای سربسته باشیم از ماسک هم استفاده کنیم اما باز هم مبتلا به بیماری شویم. در حال حاضر با قدرت سرایت بالای ویروس، ممکن است در هر لحظه به این بیماری مبتلا شویم و بدون آگاهی به دیگران انتقال دهیم.چون بسیاری از افراد بی علامت هستند و به راحتی می توانند این بیماری را سرایت دهند.

محرز در شرح داروهای مورد استفاده در درمان و کاهش التهابات کرونا گفت: داروهای ازیترومایسین، بروم هگزین و ناپروکسن از جمله داروهای به روز در زمینه درمان این بیماری هستند و بیمار می تواند پس از گذراندن دوران نقاهت بدون احتیاج به تست دوباره به زندگی معمولی بازگردند.

وی درباره تست های رایج در تشخیص کرونا گفت: تست سرولوژی، تست مناسب و قابل استنادی برای تشخیص کووید-19 نیست و تنها تست PCR پیشنهاد می گردد. معمولا افراد مبتلا شده به این بیماری که علامت مختصر دارند، باید زیر نظر پزشک و تحت کنترل باشند تا در صورت بروز علائم بیشتر سریعا تحت درمان قرار گیرند اما کسانیکه در ابتدا علامتی ندارند معمولا تا انتها دوره کرونا همچنان بی علامت خواهند ماند. آنها می توانند پس از 10 روز به محل کار خود بازگردند.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21901

به "ماجرای کشف شربت درمان کرونا، افزایش مبتلایان بی علامت کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کشف شربت درمان کرونا، افزایش مبتلایان بی علامت کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید